تاریخ : 14:30 - 1399/12/03
کد خبر : 586284
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

موانع پرداخت حقوق و معوقه کارکنان شرکت هپکو باید حل شود

موانع پرداخت حقوق و معوقه کارکنان شرکت هپکو باید حل شود

کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پایان سال باید هر چه سریعتر موانع پرداخت حقوق معوقه کارکنان شرکت هپکو اراک حل شود.

علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: از مرداد ماه امسال سهام شرکت هپکو به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و موضوع تهاتر بدهی‌های این شرکت به عنوان اصلی‌ترین مانع ادامه فعالیت از همان زمان در دست پیگیری است اما متأسفانه هنوز به سامان نرسیده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم هر چه سریعتر این کار با پیگیری‌های هیأت دولت اجرایی شود تا حقوق عقب افتاده کارکنان شریف این دولت در آستانه آغاز سال جدید و در پایان سال ۹۹ با حمایت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.  

وی در تذکری دیگری به وزیر صنعت با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت میوه گفت: این روزها در آستانه عید شاهد افزایش بی‌رویه قیمت میوه و گوشت و مرغ هستیم که بدون هیچ دلیل منطقی روزانه در بازار افزایش پیدا می‌کند و در شرایطی که متغیرهای اقتصادی تغییر آنچنانی ندارد نباید ما هر روز شاهد گرانی این کالاها باشیم و این نشان‌دهنده ضعف نظارت است.

کریمی همچنین در پایان خواستار حل مشکل مطالبات کارکنان دانشگاه‌های دولتی شد و تصریح کرد: با توجه به انتظارات کارکنان و همچنین اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها امیدواریم وزیر علوم به این موضوع رسیدگی کند.