تاریخ : 23:46 - 1395/08/13
کد خبر : 58671
سرویس خبری :
 

روایت رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده‌شاندیز از ارزش سهام

اقتضای وضعیت پدیده، اخذ تصمیماتی فراتر از روند اداری معمول است

روایت رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده‌شاندیز از ارزش سهام

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز گفت: هیات مدیره تلاش های زیادی برای بهبود امور شرکت نموده لیکن حل این بحران نیازمند اتخاذ تصمیمات و حمایت های خاص می باشد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از روابط عمومی پدیده، مهندس احمد نوروزی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه شورای امنیت کشور و وزرای محترم کشور و اقتصاد و دارائی و رییس کل بانک مرکزی و استاندار محترم خراسان رضوی با درک صحیح از بحران تصمیمات بسیار خوبی را برای حل مشکل اتخاذ نموده که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی برخی ازین مصوبات را بخشودگی جرائم، تخفیف بدهی ها، تنفس چند ساله و تقسیط، تشکیل کنسرسیوم بانکی، پرداخت تسهیلات جهت تصفیه بدهیهای شرکت به میزان حداقل ۵٠٠٠ میلیارد ریال، تسهیلات بانکی مازاد بر آن برای تکمیل پروژه ها، خرید و فروش سهام در بازارهای بورس و فرابورس که در صورت تحقق می توان گفت حیاتی دوباره به پدیده باز خواهد گشت اما اجرای این مصوبات با مقاومت هایی در بدنه اجرایی مواجه است که باید با تدبیر و یا اخذ مجوزهای خاص حل شود که در حال پیگیری هستیم.

وی تاکید کرد: در موضوع پدیده بخش‌هایی از کارها، خارج از اراده ماست و این موضوع به توانایی ما ربطی ندارد، زمانی که امور خارج از اراده هیات مدیره باشد هیات مدیره دیگری هم که بیاید کاری از پیش نمی‌رود. کسانی که مدعی‌اند ۶ ماهه کار را درست می‌کنند حاضریم منوط به نتیجه به ان‌ها قرارداد ببندیم و حق الزحمه هم بدهیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: برآورده کردن انتظارات سهامداران مبنی بر پرداخت ارزش سهام با قیمت های مورد انتظار فرضی غیر ممکن است چرا که در حال حاضر تبدیل املاک و مستغلات موجود به نقدینگی غیر ممکن است و این موضوع را بسیار شفاف مطرح می‌کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: برخی می‌گویند چرا شرکت و یا املاک را نمی‌فروشید که بنده اعلام می‌کنم اگر خریداری باشد بسیار استقبال خواهیم کرد. همچنین هر کس توان تامین منابع برای هر یک از پروژه‌ها را دارد ما از وی دعوت به همکاری می‌کنیم. در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای هر پروژه به صورت جداگانه نیز هستیم ضمن اینکه با موافقت دولت مشارکت کننندگان میتوانند از تسهیلات اشتغال زایی هم استفاده کنند.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد عملکرد هیات مدیره را بررسی کند این ارزیابی باید بر اساس اهداف و سیاست‌های و مبتنی بر واقعیت ها و امکانات موجود صورت گیرد و نه انتظارهای ذهنی. امروز تمامی شرکت های ساختمانی بدون معضلات پدیده هم دچار مشکل نقدینگی و پرداخت حقوق کارکنان خود هستند.

نوروزی وضعیت حال حاضر پدیده را یک بحران قلمداد کرد و گفت: اقتضای وضعیت موجود اخذ تصمیماتی فراتر از روند اداری معمول است و تا کنون استاندار محترم خراسان رضوی فعالانه پیگیر مسائل پدیده بوده‌اند .

وی افزود: بدیهی است که ما در فضای جنجال به نتیجه نمی‌رسیم و گرنه جسارت انتقاد و متهم کردن را داریم، اما برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های بزرگی مثل پدیده که دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش‌های تجاری، شهربازی، تفریحی گردشگری و … است نیازمند تعاملات فراوان و زمان‌بر می باشد که در صورت اجرایی شدن مصوبات مذکور اجرایی خواهد شد.

مهندس نوروزی در خصوص بحث درخواست برخی از سهامداران برای استعفای اعضای هیات مدیره، بیان کرد: هیچوقت علاقه‌مند به عضویت در هیات مدیره پدیده نبودم بنا به ضرورت‌‎هایی که اتفاق افتاد و مسائلی که مطرح شد با احترام به انتخاب اعضای محترم ستاد تدبیر استان و با هدف کمک به حل مشکل سهامداران این مسئولیت را پذیرفته ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز هیچگونه اصراری برای ماندن نداریم و هر زمان این مسئولیت از دوش ما برداشته شود خوشحال می‌شویم اما استعفا در شرایط فعلی به معنای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است ولی اگر بدانم استعفا به نفع سهامداران می باشد به یقیین این کار را خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز گفت: در حال حاضر بنده برغم اینکه عضو موظف هیات مدیره نیستم اما هفته‌ای حدود ٣٠ ساعت برای پدیده وقت می‌گذارم و این در حالی است که زمان معمول برای این کار در شرکتهای بزرگ هفته‌ای کمتر از سه ساعت است. اما ما پذیرفته ایم که کار سنگین است و باید وقت زیادتری گذاشته شود حتی در صبح روز تاسوعا و عصر روز عاشورا و پنجشنبه بعد عاشورا هم جلسه کاری داشته ایم.

وی در مورد حضور سهامداران در ترکیب هیات هیات مدیره گفت: پیشنهاد من به ستاد تدبیر و مسئولین مربوطه این است که اگر فردی بتواند نمایندگی ۵-٣ درصد سهامداران را بگیرد را جایگزین یک عضو هیات مدیره نمایند.

وی در مورد نقدینگی موجود پدیده در گذشته گفت: زمانی که ما کار را تحویل گرفتیم تنها یک حساب با موجودی یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان وجود داشت که توقیف بود و برای بازخرید سهام ها نه تنها تمامی نقدینگی حاصل از فروش سهام صرف بازخرید سهام شده بود بلکه شرکت پدیده و شرکت های وابسته به این منظور و بازخرید سهام مقادیر زیادی وام گرفته بودند که با سودهای کلان و جرائم مربوطه در تعهد شرکت باقیمانده است و حساب فوق الذکر هم از سوی طلبکاران متعدد با ۶۵٠ میلیارد ریال طلب توقیف شده است.

رییس هیات مدیره پدیده شاندیز با اشاره به اینکه هیات مدیره فعلی صرفا به خاطر احساس تکلیف مسئولیت پذیرفته است، بیان کرد: تا کنون حتی ١ ریال هم برداشت نکرده‌ایم و برخی از مدیر عامل و مدیران تمام وقت جدیده پروژه نیز حتی حقوق خود را برداشت نکردند، هیچ یک از ما هیچ منفعتی از پدیده نداشته و نخواهیم داشت و مایل به ماندن در درازمدت هم نیستیم.

وی ادامه داد: قطعا هیات مدیره نمی‌خواهد جورکش و ضربه‌گیر سایر بخش‌ها باشد اما میخواهد کاری کند که در نهایت به نفع سهامداران تمام شود ، در حال حاضر ما قطعا از رویکرد تهاجمی نتیجه نخواهیم گرفت و باید از اختیارات خاص وزراء محترم استفاده کنیم.

نوروزی تاکید کرد: ما ادعا نمی کنیم که قوی‌ترینیم و اگر تیم قوی‌تری کار را بپذیرد با کمال میل استقبال می کنیم و آماده کمک هم هستیم، اما در بین کسانی که می‌دانند در صورت پذیرفتن این مسئولیت مورد تهاجم قرار می‌گیرند داوطلبی وجود ندارد، مدیران قوی زیادی وجود دارند اما این کار در بحران را نمی پذیرند.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم که امور را بسیار شفاف و بدون هیچ‌گونه مورد مبهمی پیش برده‌ایم، کسانی که بخواهند سوء استفاده کنند به مجموعه‌ای که زیر ذره‌بین بیش از ١٣٠ هزار نفر و تمامی دستگاه‌های نظارتی است وارد نمی‌شوند.