تاریخ : 14:55 - 1399/12/04
کد خبر : 589824
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کار جدید تامین اجتماعی برای مردم

کار جدید تامین اجتماعی برای مردم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تکمیل طرح ۳۰۷۰ اقدامی اصولی برای ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد و با توسعه این خدمات استعلام مکاتباتی سایر دستگاه‌ها از تامین اجتماعی نیز به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تکمیل طرح ۳۰۷۰ اقدامی اصولی برای ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد و با توسعه این خدمات استعلام مکاتباتی سایر دستگاه‌ها از تامین اجتماعی نیز به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.

مصطفی سالاری در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهار داشت: سرویس‌های ۳۰ گانه‌ای که در طرح ۳۰۷۰ برای غیرحضوری شدن آن‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم را طی هفته‌های آینده تکمیل خواهیم کرد اما پایش و ارتقاء دائمی این سرویس‌ها و رفع مشکلات احتمالی فرآیندی دائمی است. سالاری افزود: از امروز هر کدام از استانها مسئولیت بررسی دقیق و همه جانبه شرایط یکی از سرویس‌های غیرحضوری را برعهده خواهند گرفت و مدیران استانها به عنوان مطالبه‌گر و مسئول پیگیری برای رفع اشکالات و ارتقاء این سرویس‌ها مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند. وی مشخص شدن حیطه وظایف و فعالیت‌های واحدهای مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات را از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات غیرحضوری برشمرد و گفت: شرکت خدمات ماشینی تأمین به عنوان مجری خدمات غیرحضوری مسئولیت نمایندگی این سازمان در پیشبرد خدمات را برعهده دارد و اختیار به کارگیری نیرو و یا همکاری با سایر شرکت‌ها را برای پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت. سالاری ادامه داد: واحدهای تخصصی ستادی سازمان تأمین اجتماعی نیز سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها را برعهده دارند و نظارت این واحدها بر شرکت تأمین به معنی مداخله و سلب آزادی عمل این شرکت نخواهد بود. وی تأکید کرد: شرکت خدمات ماشینی تأمین در کنار اختیارات و آزادی عملی که دارد باید اصلاحات لازم را صورت دهد و مأموریت‌های کلان سازمان را برعهده بگیرد و جزئیات کارها را با صلاحدید شرکت انجام خواهد شد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد داشبورد مدیریتی برای مدیران استانی این سازمان خبر داد و گفت: مدیران استانی می‌توانند وضعیت خدمات غیرحضوری ارائه شده به جامعه تحت پوشش را به صورت مستمر کنترل کرده و تمهیدات لازم را برای رفع اشکالات احتمالی و توسعه خدمات غیرحضوری اتخاذ کنند. سالاری روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات غیرحضوری را امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: با تداوم این روند انتظار داریم در آینده نزدیک سرویسهای غیرحضوری سازمان به بهترین نحو در خدمت مردم قرار گیرند. در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند. براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es. tamin. ir در دسترس قرار دارند.