تاریخ : 00:30 - 1399/12/05
کد خبر : 591196
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

۹۰ درصد تخت‌های آی سی یو در اهواز پر شده است

۹۰ درصد تخت‌های آی سی یو در اهواز پر شده است

فرمانده بهداشت و درمان استان خوزستان در مقابله با کروناگفت: با پر شدن حدود ۹۰ درصد از تخت‌های آی سی یو در اهواز بدنبال ایجاد ظرفیت‌های دیگری هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای فرهاد ابول نژادیان در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: به علت اینکه در استان خوزستان ۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی وجود دارد، دانشگاه جندی شاپور است که حدود ۷۲ درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد از طرف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت واحد در حوزه بهداشت و درمان تصمیم گیری می‌کند.
وی ادامه داد: در استان خوزستان، این موج سوم است که با تاخیر تقریباً ۲ تا سه ماهه نسبت به دیگر نقاط کشور، آغاز شده است، اما به علت اینکه این ویروس جدید انگلیسی، موج سوم را در استان خوزستان در برگرفته است سرعت انتشار این ویروس در استان بالاتر است.
آقای ابول نژادیان گفت: دوره کمون این ویروس، کوتاهتر است به همین علت تعداد مبتلایان در یک بازه زمانی ۸ روز حدود دو برابر شده است.
وی افزود: در پیک نخست به ازای هر ۲۱ روز تعداد بیماران به ۲ برابر می‌رسید در پیک دوم به ازای هر ۱۴ روز و در پیک سوم به ازای هر ۸ روز تعداد بیماران، دو برابر شده است.
وی ادامه داد: از جنوب بروز بیماری به صورت مراجعه سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها افزایش یافت و تلاش کردیم با طرح شهید سلیمانی و رهگیری بیماران، بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.
دکتر ابول نژادیان گفت: گفت: اکنون روزانه برای مثال امروز سه هزار نفر به ۶۲ مرکز جامع سلامت به عنوان مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند و حدود ۲ هزار نفر هم به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۰۴۷ بیمار در مراکز درمانی بستری داریم که حدود ۷۵۰ نفر در بخش‌های عادی و حدود ۲۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
فرمانده بهداشت و درمان استان خوزستان در مقابله با کرونا گفت: اکنون تخت‌های آی سی یو در اهواز به حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد اشغال رسیده است و در حال ایجاد ظرفیت‌های دیگری هستیم. امکانات و تجهیزات بیشتری به سمت استان، گسیل شده است و درحال راه اندازی آن‌ها هم هستیم. حدود ۷۵ درصد تخت‌های عادی اشغال شده است.
آقای ابول نژادیان افزود: اجازه نخواهیم داد کسی از مردم پشت در‌های آی سی یو یا بخش‌های عادی بماند.
وی اضافه کرد: محدودیت‌هایی که در شهر‌های قرمز اعمال شده بود در اجرا با مشکلاتی مواجه بود با توجه به اینکه نزدیک آخر سال بودیم، اما محدودیت‌های سخت تری در درون و بین شهر‌ها و ارتباط شمال و جنوب استان خوزستان و شرق و غرب استان محدود شدن است.
عمده درگیری در غرب و جنوب استان است و برای جلوگیری از انتشار ویروس، محدودیت‌های ترددی ایجاد شده است. فعلاً در زمینه قرنطینه، ستاد ملی تصمیمی نگرفته است، اما محدودیت‌های سخت‌تر از شرایط قرمز را اعمال کردیم اگر این به نتیجه نرسد ممکن است ستاد ملی تصمیمات دیگری را بگیرد.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما