تاریخ : 11:40 - 1399/12/05
کد خبر : 592437
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

تغذیه دوران قرنطینه خانگی را جدی بگیرید

تغذیه دوران قرنطینه خانگی را جدی بگیرید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درباره عوارض مصرف غذاهای آماده (فست فودها) در دوران قرنطینه خانگی هشدار داد.

به گزارش کارگر آنلاین ، خانم دکتر زهرا عبداللهی، گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله، بیمارهای قلبی عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیش از بقیه مستعد ابتلاء به کرونا هستند.
وی با اشاره به خانه نشینی اجباری در روزهای کرونایی، افزود: قرنطینه خانگی یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فودها را افزایش داده است. مواد غذایی پرنمک، شیرین و پر چرب، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهند.
دکتر عبداللهی خاطرنشان کرد: در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود بوده باشیم و به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم، توجه بیشتری داشته باشیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.
وی تاکید کرد: در شرایط همه گیری کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ باید توجه ویژه ای به مواد غذایی مصرفی خودمان داشته باشیم.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما