تاریخ : 10:08 - 1395/09/26
کد خبر : 59275
سرویس خبری :
 

۵ نفر از مسافران قطار سانحه دیده تبریز ـ مشهد را به‌ناچار "مفقود" اعلام کردیم

استاندار آذربایجان شرقی:

۵ نفر از مسافران قطار سانحه دیده تبریز ـ مشهد را به‌ناچار "مفقود" اعلام کردیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه در حادثه تلخ قطار تبریز ـ مشهد تعدادی هم مفقود شدند، گفت: پیکر ۴۳ نفر از جان‌باختگان به خانواده‌های آنان تحویل شد و ۵ هم استانی هم به‌ناچار به خانواده‌ها اعلام مفقودی کردیم.

به گزارش کارگرآنلاین، اسماعیل جبارزاده امشب در مراسم تجلیل از خادمین زائرین اربعین حسینی سال 1395 که در تالار استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در دو سه سال اخیر مراسم اربعین به مراسمی برای ابراز عشق و علاقه مسلمانان به اهل‌بیت تبدیل‌شده است، اظهار داشت: این مراسم، مراسمی برای نشان دادن اقتدار و وحدت امت اسلام در برابر جهانیان است.
 
وی با بیان اینکه حسین(ع) نور خدا و خون خداست، افزود: کلمات از معرفی اباعبدالله الحسین (ع) عاجز است و این معجزه الهی است که بعد از قرن‌ها، مراسم‌های تاسوعا و عاشورا و اربعین هر سال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و عشق حسین را در دل‌ها شعله‌ورتر می‌کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند عشق به اهل بیت در جوانان کمتر شده است، گفت: این خلاف واقع است، چراکه هر سال جوانان بیشتر از سال‌های گذشته عشق و ارادت خود به حسین (ع) و اهل‌بیت را ابراز می‌کنند.
 
جبارزاده با تاکید بر اینکه بر حال خادمان زائرین سید الشهدا (ع) غبطه می‌خورم، ادامه داد: توفیق خدمتگزاری به هر شخصی نصیب نمی‌شود و این یک سعادت دنیوی و اخروی است ضمن اینکه خادمان اهل‌بیت هم از انسان‌های برگزیده هستند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از هیئت‌ها به صورت مردمی درخاک عراق به زائرین اربعین خدمات ارائه می‌کردند، تصریح کرد: این مراسم بهانه‌ای است تا از خادمان حسینی که به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی به زائرین خدمات ارائه می‌دادند، تقدیرکنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی بااشاره به اینکه مردم آذربایجان همیشه در خدمت به اهل بیت و زائرین آن زبانزد هستند، اظهارداشت: برای اربعین سال آینده هم برنامه‌ریزی منسجم باید صورت گیرد تا خدمت در این کنگره عظیم را به یک ساختار دائمی در استان تبدیل شود.
 
جبارزاده با بیان اینکه بیشترین مراجعه مردم ایران در مراسم اربعین به عراق از مرز مهران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: 11 ماه تا اربعین بعدی زمان داریم و باید با مهیا کردن مکانی دائمی در مهران، برای اربعین بعدی برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی، با اشاره به اینکه پایان مأموریت موکب اربعین آذربایجان شرقی در مهران در 5 آذر مصادف با سانحه تلخ قطار تبریز ـ مشهد شد، خاطرنشان کرد: قرار بود شخصاٌ برای استقبال از خادمان حضور یابم ولی تعدادی از هم استانی‌های ما در این حادثه تلخ متأسفانه جان سپردند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه در حادثه تلخ قطار تبریز ـ مشهد تعدادی هم مفقود شدند، گفت: پیکر 43 نفر از جان‌باختگان به خانواده‌های آنان تحویل شد و 5 هم استانی هم به‌ناچار به خانواده‌ها اعلام مفقودی کردیم.
 
جبارزاده با تاکید بر اینکه همه شهدا در دفاع مقدس به عشق کربلا و سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این شهدا راه را نه تنها برای ایران، بلکه برای همه امت اسلام باز کردند چرا که از همه نقاط دنیا برای زیارت به کربلا می‌روند و این ثمره خون شهدا است.
 
وی با اشاره به اینکه این غربت‌زدایی از اهل بیت با خون بیش از 250 هزار شهید ایران در دفاع مقدس صورت گرفت، خاطر نشان کرد: این فداکاری‌ها چنین موفقیتی را نصیب امت اسلام کرده است و امیدواریم این اقتدار روز افزون شود./تسنیم