تاریخ : 14:05 - 1399/12/05
کد خبر : 593158
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 کرونا/ تغذیه سالم در پیشگیری از ابتلا به کرونا اهمیت دارد

کرونا/ تغذیه سالم در پیشگیری از ابتلا به کرونا اهمیت دارد

یکی از راه های تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن در کنار رعایت اصول بهداشتی، داشتن رژیم غذایی سالم است.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر مصطفی ترابی متخصص تغذیه از اهمیت تغذیه سالم در تقویت بدن دردوران شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: دراین دوران باید رژیم غذایی سالمی را پیش بگیریم و سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس ها مخصوصاً در این ایام که کرونا قربانیان خود را بیشتر از بین افراد با سیستم ایمنی ضعیف انتخاب می کند، تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: بدن برای تقویت سیستم ایمنی نیاز به  به مواد مغذی شامل پروتئین‌ها، چربی ها و کربوهیدرات ها و ویتامین ها دارد.بنابراین در مصرف این مواد مغذی باید هوشمندی به خرج داد.

ترابی اظهار داشت: سبد غذایی ما باید شامل همه گروه های غذایی و در حد متعارف باشد، بسیاری از مواد غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و در پیشگیری از بروز بیماری‌ها مؤثرند اما افراط و تفریط در هر یک از گروه های غذایی می تواند اثر منفی داشته باشد.

وی اهمیت موضوع را حتی در ساده ترین ماده غذایی روزانه انسان یعنی نان مثال زد و گفت: نان غذای بسیار مهمی است و بیشتر مردم روزانه دو تا سه وعده نان می خورند اما با توجه به تنوع زیاد نان ها بهترین نوع آن  نان های سبوس دار است.

این متخصص تغذیه افزود: بهتر است نان به مقدار نیاز برای هر وعده تهیه و به صورت تازه استفاده شود اما در صورت عدم امکان، نان خریداری شده را پس از اینکه کاملاً خنک شد در کیسه‌های پلاستیکی مناسب قرار داده و به فریزر انتقال دهید.

وی متذکر شد: اگر نان قبل از بسته‌بندی خنک نشود، به دلیل تعریق در کیسه، رطوبت موجود در نان محیطی مناسب برای رشد کپک ایجاد خواهد شد که باعث بیات شدن زودرس، افزایش ضایعات نان و ایجاد بیماری می‌شود.

ترابی در پایان گفت: استفاده از تغذیه سالم همواره مهم است اما از آنجایی که شواهد نشان می دهد، واکسیناسیون روند تدریجی دارد و کرونا به زودی ریشه کن نمی شود از این رو تغذیه سالم در پیشگیری از ابتلا به کرونا و تسریع روند بهبودی مبتلایان بسیار مفید است.


منبع : سیناپرس