تاریخ : 09:55 - 1395/10/02
کد خبر : 59507
سرویس خبری :
 

 وزیر صنعت: طرح کارت خرید کالای ایرانی شکست خورد

بانک مرکزی پول نداد

وزیر صنعت: طرح کارت خرید کالای ایرانی شکست خورد

وزیر صنعت از شکست طرح کارت خرید کالای ایرانی به‌دلیل تأمین‌نشدن منابع مالی آن از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش بانوی ایرانی کالای ایرانی در جمع خبرنگاران افزود: سود پیش‌بینی شده برای این کارتها 12 درصد و نرخ سود بانکی 21 تا 22 درصد بود که با توجه به محدودیتهای مالی و تأمین نشدن مابه التفاوت آن از سوی بانک مرکزی، این طرح با موفقیت اجرا نشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی توزیع یک میلیون کارت بین گروه هدف تصریح کرد: صبر چندماهه تولید کنندگان برای اجرای این طرح و فروش کالاهای تولید شده که با عدم موفقیت مواجه شد گله‌مندی تولید کنندگان داخلی به‌همراه داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توزیع نوع جدیدی از این کارت‌ها با سیستمی متفاوت ادامه داد: در این کارتهای جدید تفاوت سود تعیین شده با نرخ رسمی سود بانکی یک تا 2 درصد است که آن را از تولید کننده دریافت خواهند کرد.

نعمت‌زاده با تکذیب افزایش قیمت کالا در بازار افزود: برخی افراد در بازار به‌دنبال کالای قاچاق بودند که با پنهان کردن آن شرایط فعلی را در بازار ایجاد کردند که آن نیز گذرا بود.

وی ترویج فرهنگ تولید و مصرف کالای داخلی را هدف این وزارتخانه دانست و گفت: قیمت کالا در کشور به‌صورت روزانه رصد می‌شود که براساس آن کالای ایرانی نیز افزایش قیمت نداشته است./تسنیم