تاریخ : 10:02 - 1395/10/02
کد خبر : 59509
سرویس خبری :
 

افشای حقوق مدیران برای همه مردم تا پایان سال

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم خبر داد

افشای حقوق مدیران برای همه مردم تا پایان سال

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با ابراز "سامانه حقوق و دستمزد تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود"، گفت: در این سامانه هرشخص با هرمقامی در همه دستگاهها باید با یک فیش، حقوق خود را دریافت کند و این سامانه باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی و مردم باشد.

به گزارش کارگرآنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در برنامه ششم توسعه 20 محور تعریف شده که یکی از آنها رفع تبعیض‌ها و مبارزه با مفاسد و یکی از آنها، حقوق‌هاست.

وی گفت: ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر می‌دارد که حداکثر حقوق باید 7 برابر حداقل حقوق باشد اما طرح ما مبتنی بر این است که همه مدیران کشور در هر مقام و جایگاهی تا بیشتر از سقف 10 و نیم برابر حداقل حقوق نمی‌تواند دریافت کند و فقط برخی که در مناطق محروم و پرخطر کار می‌کنند می‌توانند تا 17 و نیم برابر حداقل حقوق دریافت کنند.

حاجی‌بابایی افزود: البته این باید در سامانه حقوق و دستمزد دولت مطرح و بر اساس فرمول و شاخص‌ها مشخص شود.

وی گفت: این مدیران دریافت دیگری تحت عناوین مختلف از جمله پاداش نمی‌توانند داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه افزود: اگر کسی تخلف کند بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی مجازات می‌شود.

حاجی‌بابایی درباره نحوه برگزاری مناقصات هم گفت: مناقصات باید سامانه داشته باشد و تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه باید این سامانه روشن و شفاف باشد و همه مناقصات دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی، به‌جز محرمانه‌ها، باید در این سامانه ثبت شود و در معرض دید عموم قرار گیرد./تسنیم