تاریخ : 17:18 - 1395/10/13
کد خبر : 59935
سرویس خبری : سیاسی
 

دستورالعمل ویژه به اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر96

مهرعلیزاده گزینه نهایی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران/حساب ویژه اتاق فکر اصلاحات روی حمایت رئیس دولت اصلاحات

دستورالعمل ویژه به اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر96

سردمداران جریان اصلاح طلب زودتر از موعد در تدارک حضور قوی تر در انتخابات سال 96 شوراها هستند و حتی تاکید کرده اند در راستای بهره گیری از فضای انتخابات مجلس 94، باید افراد ردصلاحیت شده در انتخابات 94، در لیست انتخاباتی شوراها قرار بگیرند.

به گزارش کارگرآنلاین، در فاصله کمتر از 3 ماه به شروع فرآیند ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها باقی مانده، فضای انتخاباتی در بیشتر کلانشهرها و به خصوص در تهران حاکم شده است و همین موضوع نوید از برگزاری انتخاباتی با درصد مشارکت بالای مردم و انتخاب هوشمندانه می دهد.

انتخابات شوراها برای برخی از جریان های سیاسی که قصد برخورداری از اهداف سیاسی و منافع حزبی خود را دارند، حائز اهمیت است. بعد از آنکه در شورای اسلامی شهر تهران در دوره اول آنقدر جریان سیاسی اصلاح طلب، شورای شهر را وارد حاشیه کرد و منجر به بی اعتمادی مردم به شوراها شد، در سه دوره بعدی، جلب اعتماد مردم بسیار سخت بود. با این حال، جریان اصولگرا با حضور مقتدرانه خود در سه دوره شورای شهر، توانست این اعتماد را مجددا به مردم بازگرداند و شورای شهر را از حالت سیاسی به حالت شهری در بیاورند.

این در حالی است که در شورای چهارم شهر تهران، موضوعات سیاسی و تنش زا از سوی جریان اصلاح طلب کم مطرح نشده است. در آخرین سیاسی کاری این افراد که مطمئنا با همفکری اتاق فکر اصلاح طلب در پشت صحنه مدیریت می شد، موضوع جریان املاک نجومی شهرداری بود که توسط یکی از رسانه های اصلاح طلب افشا شد. بعد از این افشاگری دادستان کل کشور اعلام کرد که در پشت پرده این افشاگری یکی از اعضای تنش زای اصلاح طلب شورای شهر حضور داشته است و همین موضوع باعث بی اعتمادی مردم نسبت به این جریان شد.

با این حال این سردمداران جریان اصلاح طلب بیکار ننشسته اند و زودتر از موعد در تدارک حضور قوی تر در انتخابات سال 96 شورای شهر تهران هستند و حتی تاکید کرده اند در راستای بهره گیری از فضای انتخابات مجلس 94، باید افراد ردصلاحیت شده در انتخابات 94، در لیست انتخاباتی شوراها قرار بگیرند. در همین باره شنیده ها حاکی از این است که محمد خاتمی در جلسه برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفته است که «ما باید هرچه سریع تر افراد مدنظر خودمان را برای انتخابات شورای شهر مشخص کنیم که دعواها و پالایش‌ها زودتر انجام شود.»

به گفته این منبع آگاه، خاتمی متذکر شده است که «از قبل باید این افراد که مدنظر جریان اصلاح طلب هستند، در جامعه مطرح شوند؛ و به صورت غیرمستقیم و غیررسمی به میان مردم بروند و از همین حالا رسانه‌ها را با خود همراه سازند و انسجام این جریان نشان داده شود.»

همچنین رئیس دولت اصلاحات عنوان کرده که «باید شهردار آینده تهران هم به همراه لیست ارائه شده معرفی شود. همچنین متذکر شده که دعوا و مباحثی که بین گروه‌ها و افراد داریم باید حل شود نه اینکه شب انتخابات به آنها بپردازیم. من برخلاف اینکه در ریاست جمهوری معذوریت و حرف و حدیث با آقای روحانی دارم، برای شورای شهر خیلی امید دارم و پای لیست را امضاء می‌کنم؛ زیرا می‌خواهیم شورای شهر را یکدست بچینیم و سکوی پرش اصلاح طلبان به داخل حاکمیت و بازگشت آنها به قدرت خواهد بود.»

همچنین شنیده ها حاکی از این است که محسن مهرعلیزاده گزینه نهایی جریان اصلاح طلب برای شهرداری سال 96 است و همین موضوع ممکن است که این فرد در لیست نهایی این جریان حضور داشته باشد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که جریان اصلاح طلب حساب ویژه ای روی امضاء و یا فایل صوتی حمایت محمد خاتمی در انتخابات شوراها باز کرده است. چراکه در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم خاتمی با انتشار فایل صوتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، برای پیروزی لیست امید در حوزه انتخابیه تهران نقش آفرینی کرد.

منبع: تهران پرس