تاریخ : 11:36 - 1395/11/06
کد خبر : 60834
سرویس خبری :
 

تصمیم جدید دولت برضد باغداران ایرانی

بخشنامه حمایتی صادرات سیب ابطال شد

تصمیم جدید دولت برضد باغداران ایرانی

با مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات موز به ۵ درصد، عملاً بخشنامه تخفیف تعرفه واردات موز در قبال صادرات سیب ابطال و تصمیم دیگری بر ضد کشاورزان و باغداران ایرانی ابلاغ شد.

به گزارش کارگرآنلاین؛ هیئت دولت اخیرا تعرفه وارداتی تعدادی از کالاهای اساسی را کاهش داده است. در این بین تعرفه واردات موز از 26 درصد به 5 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری بخشنامه تخفیف تعرفه واردات موز در قبل صادرات سیب را ابلاغ کرده بود. بر اساس این بخشنامه وارد کنندگان موز می‌توانستند با صادرات هر 1.5 کیلو سیب از تخفیف 21درصدی حقوق ورودی برای یک کیلو موز بهره مند شوند. با وجود تصویب نامه جدید هیئت دولت عملاً بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی ابطال و سیاست حمایت از صادرات سیب با چالش رو به رو شده است.

یکی از مدیران گمرک استانهای غرب کشور در گفت و گو با تسنیم معتقد است، این تصویب نامه جدید هیئت دولت، عملا ضررهای سنگینی به افرادی که سیب برای صادرات از مرزهای غربی فراهم کرده بودند وارد میکند.

 مصوبه جدید هیئت دولت در حالی صادر شده است، که پیش از این تسنیم اخباری در رابطه با صادرات صوری سیب برای واردات موز  منتشر کرده بود.