تاریخ : 13:53 - 1395/11/06
کد خبر : 60852
سرویس خبری :
 

 اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه از سرگرفته‌شد

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه از سرگرفته‌شد

شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه امروز چهارشنبه (6 بهمن ماه) نیز نسبت به آنچه که پرداخت نشدن حقوق خود عنوان شد در محل این شرکت در شوش دست به تجمع زدند.

به گزارش کارگرآنلاین، شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه که در بخشهای کشاورزی وصنعتی این مجتمع مشغول کارند، امروز چهارشنبه  (6 بهمن ماه) نیز نسبت به آنچه که پرداخت نشدن حقوق خود عنوان شد در محل این شرکت در شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

بر همین اساس، تعداد حدود 500 نفر از همه واحد های  این مجتمع، از صبح امروز در محوطه شرکت تجمع کرده و خواستار پرداخت  مطالبات معوقه خود شده‌اند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه  طی ماه های گذشته نیز با تجمع در محل این شرکت، خواهان  مطالبات صنفی خود شده بودند.

به ادعای کارگران، یکی دیگر از عوامل اجتماع امروز آنان این است که به تازگی مدیریت مجتمع نیشکر هفت تپه  به مدیران زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است که به هر ترتیب مانع اعتراض کارگران شوند.

حاضران در این اجتماع صنفی تصریح کردند، کارفرمای خصوصی اگر به تعهدات مالی خود در برابر کارگران عمل کند دیگر نیازی ندارد که تا برپایی اجتماعات صنفی را ممنوع اعلام کند.

این کارگران که مدعی هستند تا همین لحظه کارفرمای این واحد صنعتی بابت بدحسابی در مقابل آنها مرتکب تخلف از قانون شده است، گفتند؛ کارفرمای مجتمع هفت‌تپه تا پایان سال بیش از 45 میلیارد تومان تعهدادت مالی به کارگران دارد که با ید پرداخت کند.

آنها در توضیح بخشی از مطالبات خود یادآور شدند که از یکسو هنوز دوماه از موعد دریافت آخرین دستمزدشان گذشته است و از سوی دیگر مطالبات مربوط به پاداش سال گذشته آنان نیز هنوز صورت نگرفته است.

همچنین بیش از 250 نفر از کارگران  بازنشسته این مجتمع هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت کنند در عین حال تعداد زیادی از کارگران روزمزدی مجتمع حقوق بهمن واسفند ماه سال گذشته (94) خود را از کارفرما طلبکارند.

همچنین پرداخت نشدن حق بیمه دوران بیکاری کارگران نی‌بر که در فاصله سالهای 68 تا 92 مشغول کار بوده‌اند  از دیگر خواسته های این گروه از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است.

آنان در خاتمه تصریح کردند ؛با وجود وعده‌های کارفرما در خصوص رفع مشکلات کارگران این گروه صنعتی ،کشاورزی هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است./ایلنا