تاریخ : 17:16 - 1395/11/12
کد خبر : 61111
سرویس خبری : سیاسی
 

آخرین وضعیت استیضاح وزیر راه در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان مردم مازندران خبر داد

آخرین وضعیت استیضاح وزیر راه در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر راه گفت: وقتی نامه استیضاح آمد متأسفانه معطل کردند و به قانون برنامه برخورد کرد اما براساس آیین‌نامه مجلس طرح استیضاح وزیر وقتی به کمیسیون مربوط ارجاع شد کمیسیون هفت روز فرصت دارد جلسه را برگزار کند.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد دامادی  درباره زمان استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حدود 80 نماینده نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کردند که انتظار بر این بود این موضوع از سوی هیأت رئیسه زودتر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی نامه استیضاح آمد متأسفانه معطلش کردند و به قانون برنامه بر خورد، افزود: براساس آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی وقتی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود کمیسیون طی مهلت هفت روزه فرصت دارد جلسه را برگزار کند.

دامادی با اشاره به اینکه طرح استیضاح از سوی هیأت رئیسه به کمیسیون دیرهنگام ارجاع شد و حدود 50 روز از زمان کمیسیون گذشته بود، تصریح کرد: همچنین در جلسه کمیسیون که برگزار شد آقای وزیر نیامدند که به‌نوعی حرکت خوبی نبود؛ البته معاونان مرتبط با مسائل استیضاح حضور داشتند اما معاونان اعلام کردند ما دعوت نشده بودیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسللامی تصریح کرد: سؤال اینجاست اگر معاونان دعوت نشده بودند چرا دقیقا مرتبط با مسائل استیضاح در این کمیسیون حضور داشتند و اعلام کردند که بدون دعوت آمدیم.

دامادی با تأکید بر اینکه بررسی و صحبت‌ها در ارتباط با استیضاح وزیر راه در کمیسیون انجام شد و استیضاح‌کنندگان قانع نشدند و استیضاح به صحن علنی رفت گفت: منتظر هستیم هر چه سریع‌تر صحن علنی بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار دهد و زمان استیضاح را اعلام کنند./فارس