تاریخ : 13:39 - 1395/11/25
کد خبر : 61396
سرویس خبری :
 

کارگران کارخانه ۵۰ ساله مرخص شدند

قسط 20 میلیاردی به کارخانه نرسید/ کارگران به بیمه بیکاری معرفی شدند

کارگران کارخانه ۵۰ ساله مرخص شدند

با وجود به ثمر رسیدن افزایش سرمایه 627 درصدی شرکت، انحلال زیرمجموعه‌های فرعی و تلاش برای راه‌اندازی خطوط تولید، روز گذشته اعلام شد شرکت در راه‌اندازی خط تولید اکرلیک ناکام مانده و حداقل تا سه ماه دیگر این خط راه نخواهد افتاد.

به گزارش کارگرآنلاین، شرکت پلی اکریل ایران که در چند دهه اخیر همیشه به عنوان یکی از نمادهای صنعتی اصفهان و آبروی اقتصادی این استان معرفی شده، چند سالی است که در سراشیبی بحران قرار گرفته و تغییرات متعدد گروه‌های مدیریتی، کمک‌های دولتی و تلاش‌های نیروی انسانی شرکت نتوانسته شرکت را از بحران خارج سازد.

در اواسط سال جاری بود که با به حداقل رسیدن ظرفیت تولید و تعویق متعدد حقوق کارگران، دولت وارد عمل شد و با تعیین هیأت اجرایی و جابجایی آن با مدیران قبلی، عملاً سکان هدایت این کارخانه 50 ساله را به دست گرفت.

اما تلاش‌های هیأت اجرایی نیز تا کنون به ثمر نرسیده و با وجود به ثمر رسیدن افزایش سرمایه 627 درصدی شرکت، انحلال زیر مجموعه‌های فرعی و تلاش برای راه‌اندازی خطوط تولید، روز گذشته اعلام شد شرکت در راه‌اندازی خط تولید اکرلیک ناکام مانده و حداقل تا سه ماه دیگر این خط راه نخواهد افتاد.

*مشکل پلی اکریل، بی انضباطی سهامداران بوده
عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت پلی اکریل گفت: عمده سهام این شرکت در اختیار مالکان خارجی بوده و به صورت کاملاً خصوصی اداره می‌شده اما با این وجود دولت فعالیت‌های زیادی را برای ارتقا وضعیت شرکت انجام داده است.

وی در همین راستا افزود: همکاری‌های صورت گرفته دولت با این مجموعه با سابقه استان اصفهان به کمک‌های نقدی نیز رسیده است و این در حالی است که در هیچ کجای دنیا دولت این اقدامات را انجام نمی‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: مهم‌ترین دلیل حضور دولت برای گشایش گره این مجموعه، سامان یافتن اوضاع کارگرانی است که در این شرکت مشغول به کار هستند و کارگران گمان نکنند که مسؤولان آن‌ها را فراموش کرده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین به همکاری دیگر سازمان‌ها برای رفع مشکلات شرکت پلی اکریل اشاره کرد و بیان داشت: اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، تأمین اجتماعی و دیگر ارگان‌های دولتی و خصوصی همه توان خود را برای بهبود وضعیت این شرکت به کار برده‌اند و تلاش نهادهای امنیتی نیز در این راستا قابل تحسین است.

سهل‌آبادی در پایان اظهار داشت: مشکلات شرکت پلی اکریل به دلیل سوءمدیریت و بد انضباطی مالی سهامداران عمده این شرکت صورت گرفته است که دولت در حال حاضر با بکار گماردن افراد خاص در این مجموعه به تعدیل اوضاع آن پرداخته است.

*آخرین اقدامات صورت گرفته در پلی اکریل
روز گذشته دو نامه از مدیریت شرکت در رسانه‌ها انتشار یافت که نامه اول خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی بود و شرکت در آن اعلام کرد، شرکت‌های فرعی انرژی گستران پلی اکریل، پلی‌استر هشت بهشت، جهان محصول آریا و نیک آزمون آریا به طور کامل منحل شده‌اند.


در نامه دوم نیز، هیأت اجرایی خطاب به کارکنان نوشت؛ با توجه به زمان مورد نیاز برای تأمین AN در حالت عادی حداقل تا سه ماه آینده هیچ گونه راه‌اندازی در واحد اکرلیک وجود نخواهد داشت.

در این نامه همچنین به مصوبه شورای تأمین استان نیز اشاره شد که در آن تأکید شده، افرادی که حداکثر تا پایان بهمن ماه نسبت معرفی خود به بیمه بیکاری اقدام نمایند، تأمین اجتماعی حداکثر تا پایان بهمن ماه نسبت به برقراری حقوق بیمه بیکاری اقدام می‌کند.


*سرنوشت نامعلوم وعده 20 میلیاردی
زهرا سعیدی نیز که پیش‌تر مجوز دو قسط 20 میلیارد تومانی برای احیای پلی اکریل را از سازمان برنامه بودجه گرفته بود، در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: قسط دوم همچنان بلاتکلیف مانده و ما از آن خبری نداریم.

صحبت‌های سعیدی در حالی مطرح شده که شرکت پلی اکریل ماه قبل در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس اعلام کرد؛ با عنایت به اینکه شرکت تحت حمایت قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور قرار گرفته و مقرر شده که مبلغ 400 میلیارد ریال نقدینگی در وجه شرکت پرداخت گردد که تاکنون مبلغ 200 میلیارد ریال از آن پرداخت شده، مجوز افزایش سرمایه شرکت به میزان 627 درصد صادر شد.