تاریخ : 11:36 - 1395/12/03
کد خبر : 61554
سرویس خبری :
 

بیکاری ۲۰۰۰ کارگر صنعت آهن آلات در اثر رکود سال ۹۵

رئیس اتحادیه آهن فروشان:

بیکاری ۲۰۰۰ کارگر صنعت آهن آلات در اثر رکود سال ۹۵

کارخانه قزوین با ۲۰ سال سابقه و کارخانه نوشهر با ۱۵ سال سابقه تعطیل شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، آزاد گفت: دو سال است که هیچ گونه طرح عمرانی از دولت ندیده ایم، چگونه می توان انتظار داشت که بازار این صنعت از رکود خارج شود و جان تازه ای بگیرد

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با «نسیم آنلاین» با بیان این مطلب که بازار کماکان مانند سابق در رکود به سر می برد و تغییر خاصی در وضعیت صنعت آهن آلات رخ نداده است، گفت: یک تعداد از کارخانجات صنعت آهن آلات کارخانجاتِ نوردی هستند، این کارخانجات باید شمش آهن را از جای دیگر خریداری کنند و بعد آن را در کارخانه‌های خود به مقاطع مختلف از جمله تیرآهن و نبشی تبدیل نمایند.

وی افزود: متأسفانه این دسته از کارخانجات با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد با مشکلات زیادی مواجه شده و در نهایت نیز تعداد زیادی از آن ها تعطیل شدند به طوری که در طی این دو سال 15 کارخانه نوردی از جمله کارخانه نوشهر با 16 سال سابقه و کارخانه قزوین با 20 سال سابقه فعالیت بسته شدند.

آزاد تصریح کرد: امسال نیز هر چند آماری بر کارخانه‌های تعطیل شده و ورشکسته اضافه نشده است اما از آن طرف کارخانه‌های دیگر نیز ظرفیت تولید را پایین آورده اند تا هم از بسته شدن و تعطیلی کارخانه شان جلوگیری نمایند و هم این که بتوانند برای تولیدشان بازاریابی نمایند تا محصول روی دستشان انباشته نشود.

وی گفت: کارخانه‌هایی که دو شیفته کار می کردند فعالیت خود را به یک شیفت محدود نمودند و به این ترتیب می توان گفت چیزی در حدود 2 هزار کارگر کارخانه‌های صنعت آهن آلات در سال 95 بیکار شده اند و این واقعا معضل بزرگی است.

رئیس اتحادیه آهن فروسان عنوان کرد: بازار آهن آلات تا حد زیادی به وضعیت مسکن باز میگردد که وضع این بازار نیز تفاوت چندانی نکرده است، البته گفته می شود که بین 5 تا ده درصد مشتری بیشتری به بنگاه های مسکن مراجعه می کند اما معاملات بیشتر نشده و چنان چه معاملات هم بیشتر شود آن قدر مسکن خالی وجود دارد که نیازی به ساخت مسکن جدید به وجود نیامده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما الان دو سال است که هیچ گونه طرح عمرانی از دولت ندیده ایم، عمده ترین مصرف کننده آهن آلات نیز طرح های دولتی بوده است بنابراین در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت که بازار این صنعت از رکود خارج شود و جان تازه ای بگیرد.