تاریخ : 13:14 - 1395/12/07
کد خبر : 61643
سرویس خبری :
 

کارگران متخصص فولاد قروه در غرفه‌های تره‌بار تهران کارگری می‌کنند

جمعی از کارگران کردستان:

کارگران متخصص فولاد قروه در غرفه‌های تره‌بار تهران کارگری می‌کنند

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس در قروه کردستان از فرط بیکاری به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و یا به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، شرکت فولاد زاگرس به موجب مجمع فوق العاده‌ای که در اسفند ماه ۹۲ توسط سهامداران عمده این شرکت شامل صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، منحل اعلام شد.

این کارخانه تنها واحد صنعتی شهرستان قروه با بیش از 400 کارگر بود که عدم حمایت مسئولان و تعطیلی آن، ضربه دردناکی به معاش مردم این شهر وارد کرد؛ خانواده‌های بسیاری گرفتار بی پولی و عسرت شدند و در نهایت بسیاری از نان‌آوران خانواده‌ها، تن به مهاجرت دادند و راهی شهرهای بزرگ شدند.

کارگران بیکار شده فولاد قروه از بی‌عملی مسئولان محلی و استانی انتقاد دارند و می‌گویند بعد گذشت سه سال از تعطیلی این کارخانه، هنوز هیچ اقدام موثری برای حل مشکلات ما انجام نشده.

یکی از این کارگران از وضعیت همکاران خود می‌گوید: بیکارشدگان یا به دستفروشی روی آورده‌اند و اجناس ارزان و بنجل خرید و فروش می‌کنند یا به تهران مهاجرت کرده‌اند؛ کارگران متخصص فولاد قروه در غرفه‌های میوه و تره‌بار تهران کارگری می‌کنند.

این کارگر که به نوعی نمایندگی بیکارشدگان فولاد زاگرس را برعهده دارد از شرایط به شدت ناراضی است و می‌گوید: شهرستان قروه  شهیدان بسیاری تقدیم انقلاب کرد؛ آیا بیکاری حق چنین شهری هست؟/ایلنا