تاریخ : 14:32 - 1395/12/09
کد خبر : 61694
سرویس خبری :
 

تجمع کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس به دلیل معوقات مزدی

تجمع کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس به دلیل معوقات مزدی

در حدود 50 کارگر معدن زغال سنگ نگین در شهرستان طبس از ساعت 10 صبح امروز در اعتراض به 3 ماه مزد معوقه مقابل ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس تجمع کرده اند.

به گزارش کارگرآنلاین، حدود 50 نفر از کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس، صبح امروز در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن معوقات مزدی آنها نامیده می شود، مقابل فرمانداری طبس تجمع کردند.

 آنها بابت دستمزد سه ماهه آذر، دی و بهمن) و نیز عیدی سال 96 طلبکارند.

از قرار معلوم تعداد کارگرانی که مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده اند در حدود 500 نفر است که در سه منطقه پروده 2، 3 و زون 4 معدن زغال سنگ نگینِ طبس کار می کنند.

به گفته آنها بعد از برپایی این تجمع مسئولان فرمانداری از نمایندگان آنها برای مذاکره دعوت کرده اند و در نتیجه این کارگران می گویند که به چشم خود دیده اند که روسای ادارات کار و صنعت طبس برای شرکت در این جلسه خود را به محل تجمع رسانده اند.

معترضان با یادآوری اینکه پیشتر در روزهای شنبه و یکشنبه تجمع و اعتراض مشابهی را در محل کارشان برپا کرده بودند، تاکید کردند که تا این لحظه از مدیران خصوصی این واحد معدنی هیچ کس در مقام کارفرما حاضر به پاسخگویی نبوده اند.

آنطور که کارگران می گویند کارفرمای معدن زغال سنگ نگین طبس در مدت یاد شده حتی نسبت به پرداخت علی الحسابی مطالبات آنها اقدام نکرده است.

کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس امیدوارند که مذاکره امروز با مقامات استان نتیجه بخش باشد چرا که با وضع موجود انها حتی برای تردد عادی روزانه خود نیز با مشکل نقدینگی روبرو هستند./ایلنا