تاریخ : 08:17 - 1395/12/19
کد خبر : 61944
سرویس خبری :
 

عامل شکست کارآفرینان موفق

عامل شکست کارآفرینان موفق

یک مشاور کارآفرینی به جزئیات عوامل شکست کارآفرینان موفق پرداخت.

به گزارش کارگرآنلاین، امیر راکبی گفت: با رونق گرفتن فعالیت کارآفرینان، بسیاری از مدیران آنها تمایل دارند با تفویض اختیار فروش و بازاریابی، بر روی فعالیت‌های مدیریتی تمرکز کنند که البته همین امر باعث شکست تدریجی آنها می‌شود.

این کارشناس فروش و مشاور کارآفرینی تصریح کرد: مدیران کارآفرین وقتی اجازه می‌دهند لایه‌های مدیریتی بین آنها و بازار فاصله ایجاد کند در واقع ارتباط صمیمانه با مشتری و خلق راه‌حل برای رضایت آنها را از خود می‌گیرد در حالیکه مدیرانی موفق هستند که هرگز مسئولیت بازاریابی را تفویض نمی‌کنند.

راکبی ادامه داد: فضای رقابتی و تنوع لحظه به لحظه محصولات و خدمات باعث شده تا مشتریان با انتخاب‌های متعددی روبرو باشند به همین دلیل مدیران کارآفرین نباید از مزیت ارتباطات رو در رو و مستقیم به سادگی چشم پوشی کنند و خود را سرگرم تشریفات مدیریتی کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرکت‌های مطرح دنیا، معرفی محصولات جدید همواره توسط مدیرعامل و یا تیم ریاست انجام می‌شود، افزود: در تجارت مدرن، اهمیت حوزه بازاریابی و فروش بالاتر از مدیریت است و آنها می‌دانند که بقای شرکت به فروش است به همین دلیل خود وظیفه بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مدیران کارآفرین همواره باید تفکر بازاریابی داشته باشند، ابراز کرد: پشت میز نشینی، برگزاری جلسات غیر ضروری و فاصله پیدا کردن با مشتری از جمله عوامل شکست یک کسب و کار است، در واقع مدیرانی موفق هستند که فعالیت اقتصادی خود را با پیگیری‌های شخصی توسعه می‌دهند.
این کارشناس فروش اضافه کرد: مدیرانی که تفکر بازاریابی دارند با نوسانات اقتصادی، بازار را هدف‌ گذاری‌ می‌کنند، هر نوع‌ تحول‌ و تغییری را در ارتباط‌ با حرفه‌ خود زیر نظر می‌گیرند، رقبای‌ خود را به‌ خوبی‌ می‌شناسند و بخشی را برای‌ بررسی‌ عملکردهای‌ هریک‌ از آنان‌ اختصاص‌ می‌دهند تا در زمان مناسب سهم خود را از بازار بیشتر کنند.

راکبی تاکید کرد: کارآفرینان در ابتدای فعالیت همواره مانند فروشندگان حرفه ای، پیگیر فروش و خستگی ناپذیر در عرصه بازاریابی هستند اما پس از موفقیت نسبی به سرعت شیوه فعالیت خود را سنتی می‌کنند که البته همین امر کسب و کار آنها را ناکام می‌گذارد./تسنیم