تاریخ : 08:25 - 1395/12/25
کد خبر : 62062
سرویس خبری :
 

ثبت رکورد طولانی‌ترین نشست شورایعالی کار در تعین دستمزد سال 96

650 دقیقه مذاکره برای تصویب مزد 13 میلیون کارگر

ثبت رکورد طولانی‌ترین نشست شورایعالی کار در تعین دستمزد سال 96

نشست شورایعالی کار که از 5 بعدازظهر سه‌شنبه با هدف تعیین میزان افزایش دستمزد سال 96 آغاز شده بود بیش از 650 دقیقه مذاکره بی‌وقفه، رکورد طولانی‌ترین چانه‌زنی را شکست.

به گزارش کارگرآنلاین، هر ساله نشست‌های تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران با حضور نمایندگان رسمی کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت کار برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها معمولا نمایندگان کارگری مذاکرات بسیاری را با گروه‌های کارفرمایی و دولت پشت‌سر می‌گذارند تا در نهایت برای جبران قدرت خرید از دست‌ رفته در سال‌های گذشته، رقم بیش‌تری را بگیرند.

اما نکته جالب توجه در این نشست‌ها، زمان برگزاری و تصویب بسته مزدی کارگران است به طوریکه معمولا با نیمه‌شب و ایام پایانی سال تلاقی پیدا می‌کند؛ در حالیکه شورایعالی کار می‌تواند در طول سال نشست‌های متعددی برگزار کند.

بنابراین موکول کردن آن به ایام پایانی سال و آنهم در ساعات نیمه‌شب (خارج از ساعت‌کاری) نه‌تنها مشکلات عدیده‌ای را برای خبرنگاران ایجاد می‌کند، بلکه توان کافی از نمایندگان کارگری به دلیل فشار بسیار زیاد مباحث، سلب می‌شود.

در نشست دویست و شصت و سوم رکود طولانی‌ترین چانه‌زنی در تاریخ تعیین دستمزد ایران نیز شکسته شد به طوریکه بیش از 650 دقیقه، مذاکرات ادامه داشت./فارس