تاریخ : 09:37 - 1396/01/21
کد خبر : 62242
سرویس خبری :
 

معوقات کارگران معدن "آق دربند" به ۱۲ ماه رسید/‌۱۳۷ کارگر در آستانه بیکاری هستند

عضو هیئت مدیره انجمن معدن خراسان رضوی:

معوقات کارگران معدن "آق دربند" به ۱۲ ماه رسید/‌۱۳۷ کارگر در آستانه بیکاری هستند

عضو هیئت مدیره انجمن معدن خراسان رضوی گفت: معوقات کارگران معدن آق دربند در سرخس با پرداخت‌های پیش از سال به ۱۲ ماه رسیده است.

به گزارش کارگرآنلاین، فضل‌الله احتشام نیا گفت: معدن آق دربند در سال گذشته 12 میلیارد تومان بدهی داشت که هم اکنون به حدود 3.5 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به معوقات بسیار بالای کارگران معدن آق دربند، خاطرنشان کرد: پایان سال گذشته عیدی و پاداش و سبد کالایی به عنوان هدیه در اختیار کارکنان قرار گرفت و میزان مطالبه آنها هم اکنون به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

عضو هیئت مدیره انجمن معدن خراسان رضوی افزود: معدن برای بدهی‌های خود یک ساختمان مهمانسرا داشته که آن را فروخته اما یک مشکل حقوقی برای تخلیه مهمان‌سرا به وجود آمد که هم اکنون در حال رفع شدن است و به محض اینکه حکم تخلیه اجرایی شود یک میلیارد و 300 میلیون تومان نقدینگی از محل فروش آن به شرکت وارد می‌شود که می‌توان با آن حقوق و مزایای 5 ماه کارگران را پرداخت کرد.

احتشام‌نیا تعداد کارگران شاغل در این مجموعه را 137 نفر عنوان کرد و افزود: ما با چنگ و دندان تمام راه‌ها را بررسی کرده‌ایم که بتوانیم این تعداد نیرو را حفظ کرده و فعالیت معدن همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحد در حال رفع شدن بوده و هم اکنون برای دریافت تسهیلات از بانک صنعت، معدن و تجارت اقداماتی انجام شده و در صورت گرفتن این وام واحد می‌تواند ظرفیت اشتغال خود را به 160 نفر افزایش دهد./تسنیم