تاریخ : 09:38 - 1396/01/30
کد خبر : 62341
سرویس خبری :
 

آیا مهلت طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تمدید می شود؟

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی :

آیا مهلت طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تمدید می شود؟

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مهلت استفاده از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب ششم اردیبهشت ماه پایان می یابد، گفت: این تاریخ تمدید نمی شود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدحسن زدا افزود: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در مرحله اول از خرداد تا شهریور سال گذشته اجرا شده بود و با توجه به بازخوردهای اخذ شده و بررسی های صورت گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم این قانون که از دی سال گذشته اجرا شد، تسهیلاتی برای کارفرمایان از سوی این سازمان برقرار شد.
زدا گفت: قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.
وی افزود: کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید ٤ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد .
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش کارگاههای مشمول طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی مشمول استفاده از این طرح هستند.
زدا از ایجاد تغییراتی در دریافت وثیقه برای تقسیط بدهی کارفرمایان خبر داد و اظهار داشت: مطابق روال قانونی جاری در سازمان تأمین اجتماعی دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه مورد قبول بود که در قانون جدید بخشودگی جرائم، امکان دریافت چک به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود.
وی افزود: کارفرمایان متقاضی بهره مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای می توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.
زدا اظهار داشت: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
وی گفت: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
زدا  با بیان اینکه طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از تولید و اشتغال کشور انجام می شود، اظهار داشت: لذا از تمامی کارفرمایان محترم واجد شرایط دعوت می شود تا از این طرح ملی به نحو احسن استفاده کنند.