تاریخ : 17:16 - 1396/02/13
کد خبر : 62788
سرویس خبری : فرهنگی
 

"پایتخت ۵" به سرنوشت "علی‌البدل" دچار شد

"لبخند رخساره" جای سریال جدید سیروس مقدم را گرفت

"پایتخت ۵" به سرنوشت "علی‌البدل" دچار شد

از نیمه اول فروردین ماه امسال که خبر آغاز پیش تولید "پایتخت ۵"در شهر قبرس در رسانه‌ها منتشر شد تا به امروز که کمتر از یک ماه از آن می‌گذرد، یک بار شاهد خبر توقیف پیش تولید این سریال ه بودیم و روز گذشته نیز خبر حذف «پایتخت ۵» از کنداکتور ماه مبارک رمضان رسانه ملی منتشر شد.

به گزارش کارگرآنلاین؛ از نیمه اول فروردین ماه امسال که خبر آغاز پیش تولید «پایتخت 5» در شهر قبرس در رسانه ها منتشر شد تا به امروز که کمتر از یک ماه از آن می گذرد، یک بار شاهد خبر توقیف پیش تولید این سریال آن هم در 27 فروردین ماه بودیم و روز گذشته نیز خبر حذف «پایتخت 5» از کنداکتور ماه مبارک رمضان رسانه ملی منتشر شد؛ خبری که هنوز نه سازمان هنری – رسانه ای اوج به عنوان تهیه کننده اصلی سریال و نه تولیدکنندگان آن واکنشی نسبت به آن نداشته اند.

طبق اخبار منتشر شده قرار است «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی زینب تقوایی و به جای «پایتخت 5» سیروس مقدم در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شود؛ سریالی که تصویربرداری آن پیش از این در لوکیشن هایی متنوع در مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد و تهران و ... انجام شده بود و در 30 قسمت آماده پخش از شبکه یک شده است.


ظاهرا موضوع «لبخند رخساره» و همچنین عدم آماده شدن «پایتخت 5»، دلیل اصلی تصمیم مدیران رسانه ملی برای انتخاب این سریال است؛ گویی سیروس مقدم و تیم اش که پیش تر ثابت کرده اند می توانند سریال های خود را در کمترین زمان به تولید برسانند، این بار از پس تولید به موقع «پایتخت 5» بر نیامده اند و قرار نیست این سریال ماه مبارک رمضان امسال از رسانه ملی پخش شود.

از سوی دیگر الهام غفوری، تهیه کننده «پایتخت 5» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»؛ درباره حذف این سریال از کنداکتور ماه مبارک رمضان گفت: الان بحث اصلی ما حذف شدن یا نشدن سریال از کنداکتور ماه مبارک رمضان نیست، بلکه بحث مهم این است که ما در مرحله پیش تولید قرار داریم.

وی ادامه داد: بعد از پایان پیش تولید این سریال به زودی تولید آن را کلید خواهیم زد.


با توجه به صحبت های الهام غفوری، تهیه کننده 4 گانه «پایتخت» با توجه به زمان کم باقی مانده تا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ظاهرا امیدی برای آماده شدن این سریال نیست و قرار است «پایتخت 5» هم به سرنوشت «علی البدل» تبدیل شده و پخش آن از رسانه ملی به زمان دیگری موکول شود.

کامبیر دیرباز، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، مریم بوبایی، مجید نوروزی، مجید واشقانی،  حمیدرضا هدایتی، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی از جمله بازیگران اصلی «لبخند رخساره» هستند.

این سریال ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری،دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود،به همدلی می‌رسند/نسیم