تاریخ : 16:17 - 1396/02/17
کد خبر : 62870
سرویس خبری : فرهنگی
 

کنسرت محمدرضا گلزار در تهران جنجال ساز شد!

کنسرت محمدرضا گلزار در تهران جنجال ساز شد!

خواندن یکی از ترانه های گروه آریان و البته بزرگداشت و چند دقیقه سکوت برای مرتضی پاشایی با تک نوازی عجیب و ضعیف ویولن در حضور جمعی از ستاره های هنر و ورزش خلاصه خیلی کوتاهی است از آنچه در کنسرت محمدرضا گلزار در تهران رخ داد.

به گزارش کارگرآنلاین، در همه جای دنیا حاشیه ها برای چهره های مشهور بیشتر است، زندگی این افراد زیر ذره بین قرار دارد و همین می شود که یک خلاف کوچک رانندگی می شود حاشیه چند هفته ای برای آن ها، کنسرت محمدرضا گلزار در تهران هم خالی از این حاشیه های ریز و درشت نبود.

ستاره این روزهای سینما و سریال های شبکه خانگی از دیرباز دل در گرو موسیقی داشته، او عضوی از اولین گروه موسیقی پاپ ایران بود که در میانه های دهه هفتاد در ایران پا گرفت و البته در همان سالها هم او حاشیه های بسیاری داشت چرا که اولین عضوی بود که ساز جدایی کوک کرد و راه سینما را در پیش گرفت.

محمدرضا گلزار از گروه آریان جدا شد و به هنر هفتم روی آورد هر چند در طی دو دهه ای که در سینما هم حضور داشت هیچگاه نتوانست نظر مساعد حتی جمعیت اندکی از منتقدان سینمایی را جلب کند. در طول بازی در همه این سالها شاید تنها نقش او در فیلم «بوتیک» توانست بخش کمی از نظر سینما دوستان را به خود جلب کند. او اما در سالهای اخیر دوباره به موسیقی نزدیک شد، سالهایی که خیلی از سینماگران سودای خوانندگی دارند او به علاقه قدیمی خود بازگشت و کمی جدی تر به موسیقی پرداخت.

نزدیکی او به مرتضی پاشایی و اقبال بی نظیر دوستداران موسیقی به این خواننده جوان دوباره او را در موسیقی سر زبان ها انداخت و بعد از مرگ مرتضی پاشایی هم او آغاز به انتشار تک آهنگ هایی کرد. تک آهنگ هایی که تعدادشان آنقدر شد که او بتواند برنامه ای

برای اجرای کنسرت هایی تدارک ببیند. اولین کنسرت او در بندرعباس برگزار شد تا او برنامه کنسرت تهران را تدارک ببیند.

دومین کنسرت او در تهران اما حاشیه های زیادی داشت. اولین حاشیه جایی بود که او با نظرخواهی از حاضرین اقدام به نواختن ساز کرد و بدترش وقتی بود که او ویولن به دست گرفت و سعی کرد قطعه ای از آهنگ ورودی یکی از ترانه های گروه آریان را بنوازد، اتفاقی که آنقدر بد بود که خیلی زود خود او هم ترجیح داد ویولن نوازی را کنار بگذارد، این قطعه از نوازندگی او را می توانید در اینجا ببینید.

گلزار از همان ابتدای کنسرت وعده اتفاق های غیر منتظره را داده بود و این اتفاق مربوط به اجرای قطعه خاطره‌انگیز و پرطرفدار «پرواز» از گروه موسیقی آریان بود.

زمانی که موسیقی قطعه «پرواز» در فضای سالن طنین انداز شد، پیام صالحی خواننده گروه آریان روی صحنه و در کنار گلزار قرار گرفت و این اثر را به صورت دوصدایی برای مخاطبان اجرا کردند. پیام صالحی پس از اجرای این اثر گفت: زمانی که گروه آریان را تشکیل دادیم. یک گیتار داشتیم و کلی آرزوهای رنگی. خوشحالم که بعد از ۲۰ سال هنوز هم در کنار هم هستیم.

اما این خواندن بسیار حاشیه ساز بود چرا که خیلی زود علی پهلوان عضو سابق گروه آریان با انتشار پستی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام واکنش تندی به آن نشان داد. او نوشت :« اجرای صحنه ای آهنگ های گروه آریان بدون اجازه کتبی صاحب اثر غیر قانونیه. حتی شما دوست عزیز!» و چه کسی بود که نمی دانست اشاره «حتی شما دوست عزیز» معطوف به گلزار نیست.


این داستان به همینجا ختم نشد و کامنت های کاربران باعث واکنش علی پهلوان برای توضیح بیشتر هم شد. توضیحاتی که ریشه اختلافات او و محمدرضا گلزار را عیان تر کرد.

در جایی از این بحث های کامنتی علی پهلوان در پاسخ به یکی از کامنت ها می نویسد: « من نمی تونم در مورد کسی که استشهاد جمع می کرد که من رو از گروه بندازه بیرون یا بارها بهم گفت آلبوم بده بیرون من پشتتم و وقتی آلبوم اومد بیرون مصاحبه کرد که این سلیقه شخصی علی پهلوان بود من آلبوم رو اصلا نشنیدم! مثبت فکر کنم. الان هم حرفم فقط همینه به هر دلیل خوبی، باید اجازه کتبی صاحب اثر رو بگیرن. من هم اگر روزی این آثار رو بخونم باید اجازه کتبی بگیرم»

علی پهلوان اما در آن سوی آب ها عصبانی تر از آنی بود که با توجه به اختلاف ساعت بیدار نباشد! کامنت دیگر او عصبانیت این عضو سابق گروه آریان را به خوبی نشان می دهد: « این دوستان می تونن شب تو خونه شون آریان بخونن و همه گریه کنن ولی وقتی کنسرت رسمیه باید اجازه کتبی صاحب اثر برای اجرای رسمی باشه، وقتی خود «یه زمانی آریانی ها» رعایت نکنند، هیچکس رعایت نخواهد کرد.»/روجان