تاریخ : 18:24 - 1396/02/23
کد خبر : 63197
سرویس خبری :
 

ارتباط موسسه مالی و اعتباری منحله میزان با قوه قضائیه

درباره اظهارات عجیب یکی از کاندیدها در مورد موضوعی که بارها تکذیب شده

ارتباط موسسه مالی و اعتباری منحله میزان با قوه قضائیه

روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان: این موسسه مستقل بوده و ارتباطی به دستگاه قضا ندارد.

به گزارش کارگرآنلاین، در حالی که امروز یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سومین مناظره مدعی شد که موسسه مالی و اعتباری میزان وابسته به قوه قضائیه است که بار‌ها این موضوع از سوی مسئولین قضایی و مدیران این موسسه تکذیب شده است و واقعیت چیز دیگری می‌گوید.

حسن روحانی در بخشی از مناظره گفت: ... چطور این‌ها را اصلاح و پول مردم را به آن‌ها برگردانیم چه اقداماتی انجام دهیم. کار زیادی که برای همین بانکی که مربوط به دستگاه آقای رئیسی بود میزان انجام دهیم.

روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان: این موسسه مستقل بوده و ارتباطی به دستگاه قضا ندارد.

فارغ از اینکه بار‌ها از سوی مسئولین قضایی بر وظیفه مهم نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری تاکید شده است باید گفت که روابط عمومی موسسه میزان ۱۳ بهمن ماه ۹۳ هرگونه ارتباط این موسسه با قوه قضائیه را تکذیب کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان آمده است: «پیش از این نیز بار‌ها مدیران این موسسه اعلام کرده‌اند این موسسه مستقل بوده و ارتباطی به دستگاه قضا ندارد.

مدیر روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان همچنین طی نامه‌ای نوشت: همان‌گونه که رئیس هیئت‌مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان و سایر مدیران این موسسه مکرر اعلام کرده‌اند که این موسسه مستقل بوده و هیچ ارتباطی با قوه قضاییه ندارد.»

دادستان مشهد: موسسه میزان هیچ ارتباطی به قوه قضاییه ندارد

البته قوه قضائیه از مدت‌ها قبل به مسئولان این موسسه هشدار داده بود و در سایه عدم توجه مدیران موسسه میزان پرونده آن وارد فاز قضایی شد. سوم اردیبشت سال ۹۴ غلامعلی صادقی دادستان مشهد در گفت‌وگو با روزنامه خراسان اظهار کرد: با وجود آن که چندین ماه قبل از بروز مشکلاتی در موسسات مالی به مدیران، مسئولان، ناظران و همچنین سپرده‌گذاران هشدارهای لازم از طریق رسانه های گروهی داده شد و عواقب فعالیت موسسات غیرمجاز با عناوینی مانند «اغلب موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هستند»، خاطرنشان شد، اما باز هم بسیاری از افراد این توصیههای دلسوزانه را جدی نگرفتند و به فعالیتهای غیرقانونی خود ادامه دادند که متأسفانه به بروز این وضعیت انجامید.

مقام ارشد قضایی مشهد تصریح کرد: پس از آن که مشکلاتی در پرداخت پولهای سپردهگذاران در موسسه مالی و اعتباری میزان به وجود آمد بلافاصله توصیههای لازم را به مدیران و اعضای هیئت مدیره آن‌ها ارائه کردیم و مهلتهایی را به آنان دادیم تا به مشکلات رسیدگی و به وضعیت موجود پایان دهند، اما متأسفانه آن‌ها تاکنون اقدام جدی و موثری را در این باره انجام نداده اند.

وی همچنین با تأکید بر این که موسسه میزان هیچ ارتباطی به قوه قضاییه ندارد گفت: برخی افراد با پراکندن شایعاتی مانند این که «میزان وابسته به قوه قضاییه است» سعی دارند از این موضوع سوء استفاده کنند در حالی که بار‌ها از سوی مسئولان دستگاه قضایی اعلام شده است که این موسسه هیچ ارتباطی به قوه قضاییه ندارد و در صورت بروز هر گونه تخلفی مانند دیگر متخلفان با آنان برخورد خواهد شد.
 
دادستان وقت کشور: موسسه اعتباری میزان به هیچ وجه به دستگاه قضا مرتبط نیست

از سوی دیگر دادستان کل وقت کشور بود و در ۳۰ آبان ماه ۹۳ در نشست پرسش و پاسخ در جمع نخبگان فرهنگی سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی نیز گفت: موسسه مالی- اعتباری میزان به هیچ وجه به دستگاه قضا مرتبط نیست و دستگاه قضا در کشور هیچ فعالیت اقتصادی ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه: برخی ادعا دارند که مدیران این موسسه از قوه قضائیه بوده‌اند، خیر اینگونه نیست

 ۱۲ مرداد ۹۴ نیز حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در هشتاد و دومین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با موسسه مالی و اعتباری میزان بیان کرد: برخی ادعا دارند که مدیران این موسسه از قوه قضائیه بوده‌اند. باید در جواب آن‌ها گفت که خیر اینگونه نیست. بلکه برخی از قضات، بازنشستگان و کارمندان دستگاه قضایی و غیر دستگاه قضایی در خراسان رضوی در این موسسه سپرده‌گذاری داشته‌اند و بر اساس بررسی‌هایی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و بانک مرکزی داشته‌اند، آنرا منحل اعلام کردند.

وی ادامه داد: در خصوص تخلفاتی که صورت گرفته قوه قضائیه وارد شد و برخی از اعضای هیات مدیره دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است و به طور کلی این موسسه تخلفات مالی دارد.

 
سخنگوی قوه قضائیه: اینکه قوه قضائیه دستور داده به پرونده موسسه میزان رسیدگی نشود ناصحیح است

موارد بالا فقط بخشی از بازنشر تکذیب‌های گذشته انجام شده است و مشخص نیست در تبلیغات انتخاباتی یکی از کاندیدا‌ها چرا باید چنین موضوع روشنی که بار‌ها صحتش از اساس تکذیب شده است مطرح می‌شود./میزان