تاریخ : 10:39 - 1396/02/25
کد خبر : 63263
سرویس خبری :
 

واکنش سازمان هدفمندی به پرداخت یارانه‌های قطع شده

واکنش سازمان هدفمندی به پرداخت یارانه‌های قطع شده

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به انتشار خبر وصل مجدد یارانه‌های قطع شده، سه روز مانده به انتخابات ضمن تائید این اقدام آن را روالی عادی هر ماه پس از رسیدگی به اعتراضات ثبت شده سرپرستان خانوارها دانست.

به گزارش کارگرآنلاین، از روز گذشته بسیاری از سرپرستان خانوارهایی که یارانه آنها در یک سال گذشته قطع شده بود، پیامکی دریافت کردند مبنی بر اینکه در روز 26 اردیبهشت مجددا برای آنها یارانه واریز خواهد شد.

بعضی از این خانوارها ماهها و حتی بیش از یک سال بود که نسبت به قطع پرداخت یارانه اعتراض کرده بودند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تا به امروز پاسخی به اعتراض آنها نداده بود، فراتر از این موضوع تعدادی از افرادی بودند که حتی نسبت به قطع یارانه شان اعتراض نکرده بودند اما در این ماه به آنها اعلام شد که یارانه‌شان برقرار شده است.

انتشار خبر این رویداد در خبرگزاری فارس موجب شد تا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با ارسال جوابیه‌ای به ارائه توضیحاتی در این مورد بپردازد؛ جوابیه‌ای که هیچ توضیحی درباره آمار بازگشت یارانه‌ها در این ماه و بازه زمانی اعتراضاتی که در این ماه به آنها رسیدگی شده ندارد. در عین حال با توجه به اینکه این سازمان تاکید دارد که بازگشت یارانه طبق روال هر ماه انجام شده اما هیچ آماری از میزان بازگشت یارانه افرادی که دولت مدعی است در ماه‌های گذشته صورت گرفته نیز نه تنها در این جوابیه دیده نمی‌شود بلکه خبری هم درباره آن در ماه‌های پیشین اعلام نشد.

جوابیه سازمان یاد شده به شرح زیر است:
« وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در طول سه سال گذشته و به استناد بند «ح» از تبصره (20) قانون بودجه سال 94 و همچنین بند «الف» از تبصره (14) قانون بودجه سال 95 کل کشور نسبت به شناسایی و قطع یارانه نقدی حدود 5 میلیون نفر از خانوارهای پر درآمد اقدام نموده‌اند.

ضمناً حسب بند «الف» از ماده (4) آیین‌نامه اجرایی تبصره (20) قانون بودجه سال 94 کل کشور و نیز ماده (5) آیین‌نامه اجرایی ت بصره (14) قانون بودجه سال 95 کل کشور، اعتراض این سرپرستان خانوار در صورت مرجعه به سامانه YARANEH.IR مورد رسیدگی ماهیانه توسط کارشناسان خبره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد و در هر ماه پس از بررسی و انجام امور کارشناسی لازم و در صورت تأیید مستندات ارائه شده، این سرپرستان خانوار مجدداً به چرخه دریافت‌کنندگان یارانه نقدی برگشت داده می‌شوند.

لازم به توضیح  است در اردیبهشت ماه جاری نیز طبق روال ماه‌های قبل نسبت به رسیدگی به اعتراضات ثبت شده سرپرستان خانوار در سامانه YARANEH.IR اقدام مقتضی صورت پذیرفته و نتیجه بررسی نیز از طریق پیامک به افراد ذینفع اطلاع‌رسانی گردیده است.»