تاریخ : 12:33 - 1396/03/02
کد خبر : 63755
سرویس خبری : فرهنگی
 

شعر، ابزاری برای تکریم مدافعان حرم است

عبدالرحیم سعیدی راد:

شعر، ابزاری برای تکریم مدافعان حرم است

یک شاعر انقلاب با تاکید بر اهمیت جشنواره مدافعان حرم گفت: وقتی یک اتفاق ساده ای رخ می دهد، تبعات آن نیز زیاد نیست اما وقتی جشنواره مدافعان حرم برگزار می شود هم کار مدافعان حرم بزرگ است و هم جشنواره می تواند این بزرگی را توضیح بدهد. بنابر این جشنواره می تواند عظمت و بزرگی کار این مدافعان را تشریح کند.


به گزارش کارگرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، عبدالرحیم سعیدی راد با حضور در دبیرخانه جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت، با تاکید بر اینکه بزرگداشت مدافعان حرم باید با ابزارهای گوناگونی صورت بگیرد گفت: یکی از این ابزارها، شعر است. اولین شعر جنگ در سال 59 سروده شده و جشنواره جنگ نیز برگزار شد. اما انتقادی که به این مساله کردند این بود که چرا عنوان جنگ باشد زیرا جنگ ادبیات خوبی نبود. به همین دلیل جشنواره دفاع مقدس را برگزار کردیم.

وی با اشاره به عملکرد تکفیریها و هجمه ای که در نزدیکی حرم حضرت زینب صورت گرفت، گفت: به خاطر داریم که در واقعه عاشورا حضرت ابوالفضل از حضرت زینب حمایت می کردند و همین امر انگیزه ای شد تا برای کسانی که برای دفاع در مقابل تکفیری ها می روند، عنوان مدافع حرم گذاشته شود.

این شاعر انقلاب گفت: وقتی کلمه مدافع را به کار می بریم، یعنی این عزیزان برای جنگ نمی روند بلکه برای دفاع می روند از سوی دیگر دفاع نیز ارزشمند است زیرا تکفیریها به همه مقدسات اسلامی تعرض کردند و مدافعان حرم نه تنها برای دفاع از حرمت حضرت زینب می روند بلکه برای دفاع از ناموس و آبروی مسلمانانی که در معرض تهدید تکفیریها هستند به سوریه می روند.

وی با یادآوری این جمله امام خمینی(ره) که می فرمودند وطن ما اسلام است، گفت: بنابر این وقتی مدافعان حرم به سوریه مسلمان می روند، با هدف دفاع از آرمانهای اسلام می روند. برای ما عراق با سوریه فرقی ندارد بلکه هر کجا پرچم اسلام در اهتزاز باشد و به آن تعرض شود، تمامی مسلمانان باید قیام کنند. از سوی دیگر تکفیریها آمده‌اند که ریشه اسلام را بزنند و ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق رخ بدهد.

سعیدی راد با تاکید بر اینکه تکفیریها سالهاست می خواهند اسلام را دینی خشن نشان بدهند گفت: مدافعان حرم ثابت می کنند که دین اسلام هرگز با خشونت موافق نیست و ما علیه تکفیریهای خشن ایستادگی می کنیم.

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: در آن زمان شاهد بودیم که رزمندگان ما از مرزها دفاع می کردند اما منافقین در داخل به ترور و تخریب می پرداختند. اکنون نیز مدافعان حرم را تخریب می کنند و از طریق رسانه‌ای به ترور مدافعان حرم می پرداختند.

این شاعر دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز مظلومیت مدافعان حرم وجود دارد گفت: مگر برای بزرگداشت مدافعان حرم چه کار کرده ایم. چرا هنوز هراس داریم که بگویند علیه تکفیریها می جنگیم. ما هم باید از مدافعان حرم دفاع کنیم. دستگاههای فرهنگی هم باید در این زمینه وارد شوند.

وی با تاکید بر اهمیت جشنواره مدافعان حرم گفت: هنوز کاری صورت نگرفته است. این جشنواره هنوز یک درصد از واقعیتها را نشان نمی دهد و باید گسترده تر باشد.

سعیدی راد  با تقدیر و تشکر از کسانی که ایده جشنواره مدافعان حرم را مطرح کردند، گفت: کار بزرگی صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد. ما می توانیم کارهای بزرگ ادبی را از دل مدافعان حرم بیرون بیاوریم. امروزه بزرگترین رمانهای جهانی از دل جنگ بیرون آمده است. اگر جنگ نبود، رمان بینوایان شاید تا بدین صورت نوشته نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس شهرهای کشورمان مورد تعرض بعثی ها قرار گرفت، گفت: اگر به اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داده توجه کنیم، می بینیم که هر یک از این وقایع می تواند زمینه یک رمان باشد اما با کمال تاسف هرگز به آنها پرداخته نشد و این خطر در مورد شهدای مدافع حرم و آنهایی که با سرافرازی باز گشته اند وجود دارد.

اولین جشنواره رسانه ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی توسط  فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، برگزار می شود.

این جشنواره از 13 بهمن شروع شده است و علاقه مندان تا 25 اردیبهشت 1396 مهلت دارند، آثار خود را از طریق نشانی پست الکترونیک  resaneh.jashnvare@gmail.comبه دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اولین جشنواره رسانه ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت نیز 3 خرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.