تاریخ : 11:55 - 1396/03/06
کد خبر : 63943
سرویس خبری : فرهنگی
 

اظهارات تند و توهین آمیز «عرب‌سرخی» علیه شهدا

اظهارات تند و توهین آمیز «عرب‌سرخی» علیه شهدا

اظهارات توهین آمیز یکی از چهره‌های اصلاح طلب درباره تشییع شهدای کشورمان، موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

به گزارش کارگرآنلاین، «مدت ها بود که برنامه تشییع شهید نداشتیم اما پیروزی اصلاح طلبان و شادی مردم و جشن های مردمی در شهرها باعث شده که باز هم فصل تشییع شهیدان آغاز بشه.» این جمله را نه یک ضدانقلاب لندن نشین بلکه فیض الله عرب سرخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در صفحه شخصی توئیترش منتشر کرد.

این اظهارنظر توهین آمیز، یکی از مدیران کل وزارت ارشاد در زمان میرحسین موسوی که پس از فتنه 88 نیز دستگیر شده بود، موی از واکنش ها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

بسیاری از کاربران و فعالان فضای مجازی معتقدند که با هر دین و آئینی که باشیم، شهدا و رزمندگان و خانواده های آن ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند؛ حتی بسیاری از کشورهای غیرمسلمان نیز پس از سال ها به کهنه سربازان و کشته شدگان راه وطن احترام خاصی قائلند.

در ادامه بخشی از موج اعتراضی کاربران به اظهارنظر توهین آمیز این چهره سیاسی می آید:

احمد خسروی‏ از فعالان رسانه ای در این باره عنوان کرد: واقعا چه جوری روش می شه تو چهره مادران و پدران و خانواده هایی که منتظر یه پلاک از بچشون هستن نگاه کنه؟

روح الله مهدوی در این باره نوشت: این همون طرز تفکر مچاله شده یک مدعی خط امامی اما استحاله شده است که به بیماری سیاست زدگی هم دچار شده . براش دعا کنیم حالش زودتر خوب بشه...

کاربری به نام الف ابن قاف نیز این توئیت را منتشر کرد:  برخی به مرحله‌ای رسیده‌اند که وقاحت را محضاً لوقاحة مرتکب می‌شوند. دیگر خیانت زبان و قلم‌شان، برای کسب مطامع دنیوی نیست. رضایت رجیم را هدف دارند!

امیر امیدی نژاد معتقد است: بعضی ها برای اینکه نان خودشان را در بیاورند حاضرند سر در هر تنوری فرو برند.

رضا باقر پور در توئیترش نوشت: دیروز وقتی خبر بازگشت ۱۳۰ شهید را در اخبار شنیدم، مادر شهیدی کنارم بود، عجیب دست و پایش را گم کرده بود، گویا مسافر داشت.

صدرآباد با انتشار تصویری از عرب سرخی در کنار بزرگان جبهه اصلاحات نوشت:  آقای عرب سرخی هستن از پشیمان شدگان از انقلاب و شهدا و امام شهدا.

امیر یوسف محبی این توئیت را باز نشر داد:  عرب سرخی همانی است که دخترش جمعه انتخابات، پیروزی روحانی با 23 میلیون رای در برابر 16میلیون را پیش بینی و روی ان شرط بندی کرد!

حمزه ناجیان هم نوشت: آقای عرب سرخی فکرشو بکن اگه این شهدا نبودند الان کجا بودی  و ناموست کجا بود؟ زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد.

کاربری به نام بهلول نیز توئیت کرد: شهدا را نیاورید تا شادی اینها بهم نخورد! آدم از این همه وقاحت می ماند اگر آن ها نبودن شما کجا بودید که امروز استخوان هایشان هم جای شما را تنگ می کند!

سجاد نیز نوشت: شماها کسایی هستید که به امام رضا(ع) هم رحم نکردید مشخصه نسبت به شهداهم فحاشی میکنی برامون تعجب نداره.

گفتنی است چهره های این جریان از توهین به مقدسات ابایی ندارند، همانطور که چندی پیش غلامحسین کرباسچی سخنانی را درباره مدافعان حرم عنوان کرده بود که حاشیه هایی زیادی را به وجود آورده بود، همچنین یکی از اعضای ستاد روحانی در ایلام صحبت های توهین آمیزی را خطاب به امام رضا عنوان کرد بود.

نجفقلی حبیبی، عضو حزب منحله مشارکت و رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات هم سال 93 به تمسخر عزاداری برای امام حسین(ع) پرداخته بود و انجام آن را کاری بیهوده تلقی کرده بود که «هیچ بازدهی فرهنگی» ندارد!

حبیبی در یکی از برنامه های تلویزیون با زبانی گزنده و درنده گفته بود: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ سه چهار تا گریه می کنند و ... »

* روزنامه افکار