تاریخ : 11:10 - 1396/03/31
کد خبر : 65451
سرویس خبری : ورزشی
 

زیرساخت‌های ورزش کارگری را با جدیت گسترش می‌دهیم

وزیر کار به مناسبت موفقیت‌های کاروان ورزشی کارگری

زیرساخت‌های ورزش کارگری را با جدیت گسترش می‌دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی کسب موفقیت‌های چشمگیر کاروان ورزشی کارگران کشور - کاروان امید و تلاش، اعزامی به پنجمین دوره رقابت‌های جهانی لتونی را تبریک گفت.

به گزارش کارگرآنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی کسب موفقیت های چشمگیر کاروان ورزشی کارگران کشور - کاروان امید و تلاش- اعزامی به پنجمین دوره رقابت های جهانی لتونی را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است.

                                               بسم الله الرحمن الرحیم

حضور مقتدرانه و کسب قهرمانی های افتخارآفرین کاروان ورزش کارگری امید و تلاش در رقابت های جهانی  لتونی،  بار دیگر شایستگی و توانمندی ورزشکاران ایران عزیز را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که جایگاه و لیاقت کارگران جوان  این سرزمین سرتاسر غرور و ایثار و بویژه کارگران آن به عنوان سربازان اقتصاد مقاومتی، همواره قرار گرفتن در تارک سکوهای جهانی است.

با یاری خداوند متعال، این بار شکوه ملت بزرگ ایران توسط فرزندان سخت کوش آنان در پنجمین دوره رقابت های ورزشی کارگران جهان به زیبایی هرچه تمام‌تر تجلی پیدا کرد. موفقیت‌های کاروان امید و تلاش بویژه قهرمانی آنان در رشته های تیمی،کشتی ساحلی، جودو، والیبال، دو و میدانی، کشتی فرنگی و کسب 64 مدال رنگارنگ در این دوره از مسابقات  را که از این تعداد 24 مورد آن نیز توسط زنان شایسته شرکت کننده کسب شد؛ به رغم اینکه ورزشکاران ما در رشته تنیس روی میز و بویژه فوتبال که در دوره قبلی مسابقات موفق به کسب مقام اول شده بودند، حاضر به رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس نشدند اما باز هم نسبت به دور قبلی مسابقات موفق به کسب دو برابر مدال رنگارنگ شدند. معتقدم هرچند این عدم رویارویی غرور افزا،  به ظاهر موجب کاهش تعداد  پیروزی‌های کاروان امید و تلاش شد اما بی گمان مدال پرافتخار انسانی و اخلاقی را  با " عزت" به دست آوردند.

بر این باور هستم که کار و تلاش و نشاط اجتماعی، راه بی بدیل برای جامعه ایران امروز است. راه دشوار و سخت توسعه و پیشرفت سزاوارانه برای ایرانیان  و داشتن جامعه ای با سرمایه اجتماعی بالاو آسیب های اجتماعی کم و جامعه ای پر امید و با نشاط بدون کوشش بدست نمی‌آید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز کماکان مصمم است تا در راستای سیاست‌های اجتماعی خود، موضوع گسترش زیرساخت‌های ورزش کارگری را با جدیت تمام دنبال کرده و حمایت‌های لازم از کاروان‌ها و تیم های ورزشی این قشر خدوم و زحمتکش جهت حضور عزتمندانه در رقابت های مختلف را به عمل خواهد آورد.

ضمن قدردانی از مساعی و تلاش های ‌ مدیران، مربیان، دست‌اندرکاران و خصوصاً قهرمانان این دوره از مسابقات، این موفقیت درخشان را به‌خانواده‌های محترم ایشان، جامعه ورزشی و خانواده کار و تلاش و مردم شریف کشورمان تبریک عرض کرده، آرزوی تداوم  پیروزی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران ایران عزیز را از خداوند باری تعالی مسئلت دارم.

◀️گفتنی است کاروان ورزشی ایران در پنجمین دوره رقابت های جهانی ورزش کارگری در لتونی موفق به  کسب 64 مدال (36طلا، 14نقره و14برنز ) شد.

◀️کاروان 195 نفری ورزشی ایران درحالی به این مهم دست یافت که رشته هایی مانند تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال و مینی فوتبال ازشانس های بالایی برای کسب مدال برخوردار بودند، اما به دلیل همگروهی با رژیم صهیونیستی و انصراف از انجام بازی از رسیدن به مدال در این رشته ها دور ماندند.

◀️پنجمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری از 23 تا 28 خرداد ماه در شهر ریگا پایتخت این کشور برگزار شد و کارگران ورزشکار ایران که برای دومین بار در این آوردگاه جهانی شرکت می کردند در 11 رشته ورزشی رسمی و یک رشته غیر رسمی در قالب 18 تیم حضور داشتند.

* صادقی: شایستگی‌های ورزشکاران جامعه کار و تلاش
ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به همین مناسبت در پیامی کسب موفقیت‌های کاروان امید و تلاش در مسابقات جهانی لتونی را تبریک گفت.

در پیام تبریک معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: حضور پر صلابت و مقتدرانه کاروان ورزشی کارگران کشورمان در رقابت‌های جهانی لتونی و کسب قهرمانی‌های افتخارآفرین به ویژه در رشته های کشتی ساحلی، جودو، والیبال، دو و میدانی و کشتی فرنگی که حاصل آن کسب 64 مدال رنگارنگ در این دوره از مسابقات  که از این تعداد 24 مورد آن نیز توسط بانوان شرکت کننده کسب شد، نشانگر شایستگی‌های ورزشکاران جامعه کار و تلاش و گویای جایگاه بارز جوانان متعهد، سخت کوش و پرتوان کشورمان- ایران اسلامی- است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و براساس خط و مشی‌های جناب آقای ربیعی، مقام عالی وزارت، و حسب تکالیف و ماموریت‌های محوله، علی الخصوص وفق فصل هشتم قانون کار جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش کوشش می‌کند تا به حول قوه الهی و ضمن بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود و توان فنی و کارشناسی دستگاه‌های ذیربط نسبت به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های ورزش کارگری از یک سو و راهبری‌های دقیق‌تر، جدی‌تر و کارشناسی شده نسبت به اعزام کاروان‌ها و تیم‌های مختلف ورزشی متعلق به جامعه کار و تولید کشور به المپیادها و مسابقات منطقه ای و جهانی برنامه‌ریزی و اقدامات بایسته‌ای را بعمل آورد.

اینجانب ضمن تبریک موفقیت‌های حاصله توسط تک تک اعضای کاروان ورزشی امید و تلاش خدمت ملت شریف ایران و خانواده‌های معزز این سربازان اقتصاد مقاومتی، فرصت را مغتنم شمرده از حمایت‌های بی دریغ مقام عالی وزارت در این خصوص قدردانی می‌کنم.

همچنین از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و دلسوزی‌های کلیه دست اندرکاران امر بویژه مدیران، مربیان، حامیان، روسای محترم هیات‌ها و انجمن‌های ورزش کارگری و خصوصاً از قهرمانان این دوره از مسابقات صمیمانه سپاس‌گذاری کرده از درگاه خداوند منان آرزوی عزت بیش از پیش مردم شریف ایران اسلامی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران جامعه کار و تولید کشور را مسالت می‌کنم.