تاریخ : 11:54 - 1396/04/17
کد خبر : 66181
سرویس خبری : فرهنگی
 

تفکیک جنسیتی برای خلاصی از شرّ مردان بوالهوس در کنسرت!

VOA گزارش داد؛

تفکیک جنسیتی برای خلاصی از شرّ مردان بوالهوس در کنسرت!

هدف از برگزاری این جشنواره موسیقی اعتراض به اذیت و آزار زنان در کنسرت «براوالا» است که هفته گذشته در استکهلم پایتخت سوئد ترتیب یافت.

به گزارش کارگرآنلاین، وب سایت بخش فارسی صدای آمریکا در گزارشی از راه‌اندازی یک کنسرت مخصوص زنان در شمال اروپا خبر داد.

بنا بر این گزارش، هدف از برگزاری این جشنواره موسیقی، اعتراض به اذیت و آزار زنان در کنسرت «براوالا» است که هفته گذشته در استکهلم پایتخت سوئد ترتیب یافت و بر اساس گزارش های رسمی پلیس، در این برنامه به تعدادی از تماشاگران زن تجاوز شد.

برگزارکنندگان کنسرت براوالا با ابراز تأسف از این حوادث غم انگیز، برنامه سال آینده را لغو کردند تا با بررسی مشکلات و ایجاد تدابیر امنیتی بیشتر، مانع تکرار چنین فجایعی شوند.

اما کنیکاره که مجری رادیویی و از فعالان حقوق زنان در سوئد نیز هست، قصد دارد با همکاری گروهی از هنرمندان، تهیه کنندگان و سازمان های اجتماعی، کنسرت تمام زنانه خود را سال آینده برگزار کند.

به گفته او، در این کنسرت هیچ مردی اجازه ورود نخواهد داشت و به این ترتیب اذیت و آزار و تجاوزی در کار نیست.

او باور دارد این بهترین روش برای مقابله با مردان شرور و بی اخلاقی است که قادر به کنترل شهوت و هوای نفسانی خود نیستند.

صدای آمریکا خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تعدادی از جشنواره های موسیقی چندروزه در اروپا با مشکلاتی مانند کنسرت براوالا مواجه بوده‌اند و کوتاهی برگزارکنندگان در تأمین امنیت تماشاگران، با انتقاداتی همراه شده است.

به همین دلیل پلیس و مسئولان محلی از برگزارکنندگان چنین برنامه هایی خواسته اند نظارت بیشتری در اجرای کنسرت و حواشی مرتبط با آن داشته باشند و نسبت به برخی از رفتارهای نامتعارف شرکت کنندگان بی‌تفاوت نباشند./جام نیوز