تاریخ : 13:06 - 1396/04/17
کد خبر : 66190
سرویس خبری :
 

 تحقق اقتصاد مقاومتی به نشاط اجتماعی نیاز دارد

تحقق اقتصاد مقاومتی به نشاط اجتماعی نیاز دارد

مدیر کل سازمان بهزیستی البرز گفت که برای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال باید ابتدا نشاط اجتماعی را در کشور ایجاد کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، داریوش بیات نژاد در نشست اشتغال، آموزش و آسیب های اجتماعی با محوریت زنان در کرج با حضور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، افزود: مهم ترین چالش در کشور ما مشکلات فرهنگی است،دومین کشور غمگین دنیا هستیم که این مساله ریشه در مشکلات فرهنگی دارد، در غیر اینصورت کشوری که روی گنج نشسته دلیلی برای غمگین بودن ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از موارد اقتصاد مقاومتی این است که افراد جامعه باید توانمند باشند، فردی که افسرده است و امید زندگی اش به حداقل رسیده چگونه می تواند توانمند شود و در راستای اقتصاد مقاومتی قدم بردارد. بیات نژاد ادامه داد: هزاران ایده و طرح در کشور ما وجود دارد که می توان با استفاده از این ایده ها جامعه را به سمت نشاط اجتماعی پیش برد، انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است که راهکارهایی با هدف افزایش نشاط اجتماعی در نظر داشته باشند.

وی در ادامه به ضرورت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: در جای جای این کشور شاهد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم و کشور ما در این زمینه بسیار غنی است، اما باید زیر ساخت های آن با هدف اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اشتغال مددجویان و بحث تسهیلات بانکی اشاره و اظهار داشت: یکی از چالش های اشتغال به خصوص اشتغال مددجویان در تسهیلات بانکی بحث ضمانت است،ازنمایندگان مجلس تقاضا داریم تا در این خصوص مصوبه ای صادرتا یارانه این مددجویان از سوی بانک ها به عنوان همان ضمانت دریافت شود که این مساله هیچ گونه عوارضی برای دولت و بانک ها ندارد.

بیات نژاد همراهی سازمان های مردم نهاد را یکی دیگر از راهکارها به منظور افزایش اشتغال به خصوص برای مددجویان تحت پوشش عنوان و گفت: در صورتی که همراهی سازمان های مردم نهاد وجود داشته باشد بسیار می توان کار کرد.