تاریخ : 09:07 - 1396/04/22
کد خبر : 66400
سرویس خبری : فرهنگی
 

 شبکه "ایران‌ کالا" راه‌اندازی شد

شبکه "ایران‌ کالا" راه‌اندازی شد

رئیس رسانه ملی گفت: راه‌اندازی شبکه ایران‌کالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملی در مسیر سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتی است و باید با کمک مؤثر مراکز استانی، این شبکه به آئینه‌ای برای نمایش سازندگی و تولید در کشور تبدیل شود.

به گزارش کارگرآنلاین، رئیس رسانه ملی در نشست سراسری مدیران مراکز صداوسیما با اشاره به عزم کشور برای پیشرفت همه جانبه در عرصه‌های مختلف، نقش مراکز استانی در این خصوص را تعیین‌کننده دانست.

علی‌عسکری در ابتدای سخنان خود با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در موصل اظهار داشت: این پیروزی دارای ابعاد مهم و تأثیرگذاری است که هم اکنون فقط بخش کوچکی از آن بیان شده است و در آینده نتایج بزرگی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی زاده آمریکا اسرائیل و عربستان سعودی بوده و آنها قصد داشتند تا با به وجود آوردن این گروه خشن که بویی از انسانیت نبرده‌اند، در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی با قدرت نوظهور مبتنی بر اسلام ناب محمدی مقابله کنند و آن را تحت تأثیر قرار دهند که با تلاش جبهه مقاومت ناکام ماندند.

رئیس رسانه ملی در ادامه با تاکید بر تعامل موثر مدیران مراکز استانی با قوای سه گانه کشور تاکید کرد: صداوسیما به عنوان یک سازمان فراقوه‌ای، کمک به تمامی بخش‌های اجرایی،  نظارتی و قضایی کشور را وظیفه خود می‌داند و معتقد است پیشبرد اهداف نظام در سایه همدلی، همکاری و همفکری همه جریانات درون نظام امکانپذیر است.

علی‌عسکری با اشاره به برنامه های دولت در زمینه  ایجاد شغل در استان‌ها اظهار داشت : رصد و گزارش میزان ایجاد شغل پایدار در استان‌ها به مردم در دستور کار صداوسیمای مراکز استانی قرار دارد. اهمیت موضوع اشتغال در کشور ایجاب می کند تا همه بخش‌های رسانه‌ ملی با پوشش اخبار اقدامات انجام گرفته در این خصوص، زمینه نشاط و شادابی جامعه را فراهم کنند.

رئیس رسانه ملی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش صداوسیمای مراکز در توسعه منطقه‌ای گفت: مراکز صداوسیما باید شناخت علمی و دقیق خود را از مناطق تحت مأموریت افزایش دهند تا در تولید محتوای اثرگذار به موفقیت دست یابند. صداوسیمای هر استان باید با تشکیل کانون‌های اندیشه، با حضور اساتید و نخبگان استان‌ها، برنامه‌های خود را بیش از پیش به خواست و ذائقه مردم نزدیک کنند تا اثرگذاری برنامه‌ها افزایش یابد.

علی‌عسکری در ادامه با بیان این مطلب که رسانه ملی باید برنامه‌هایی خاص برای آشنایی جوانان و نوجوانان با حرف و مشاغل مختلف تولید و پخش کند یادآور شد: در گذشته فرهنگ یادگیری شاگرد از استاد وجود داشت که نقش مهمی را در ایجاد شغل ایفا می‌کرد، که متأسفانه این فرهنگ به فراموشی سپرده شده است و لذا صداوسیما ضمن پرداختن به چنین فرهنگ‌هایی، زمینه معرفی مشاغل گوناگون را به مردم و به‌خصوص جوانان فراهم کند.

رئیس صداوسیما تصریح کرد: صداوسیمای مراکز استان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در معرفی الگوها و اسوه‌های تلاش و نخبگان مناطق خود که ممکن است مغفول مانده باشند، داشته باشد و هر مرکز باید متناسب با ویژگی‌های منحصر به فردخود با تولید برنامه‌های جدید، مشاغل مختلف را در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.

رئیس صداوسیما همچنین معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه‌اندازی شبکه ایران‌کالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملی در مسیر سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتی است و باید با کمک مؤثر مراکز استانی، این شبکه به آئینه‌ای برای نمایش سازندگی و تولید در کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که فعال شدن همه نهادهای فرهنگی یکی از ضروریات کشور برای پرداختن به موضوع  فرهنگ و فرهنگ سازی است، گفت: صداوسیما خود را در این ارتباط پیشقدم می داند و تلاش می کند با تولید برنامه هایی ویژه به اصلاح برخی رفتارها ازجمله تغییر راهبرد مصرفی جامعه بپردازد.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های رسانه ملی در حوزه فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: این فضا در سهولت زندگی مردم و حوزه رسانه‌ای و فرهنگی اثرات مهم و عمیقی دارد که بی‌توجهی به آن به معنای بی‌توجهی به ذائقه امروز مخاطبان است و به همین دلیل رسانه ملی در صدد است با قوت در این عرصه حضوری مؤثر داشته باشد.

رئیس سازمان صداوسیما به نقش ویژه مراکز استان‌ها در تولید محتوا برای فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: صداوسیمای مراکز استانی موظف هستند در یک سال آینده ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی منطقه، برای کسب جایگاه نخست در حوزه فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی تلاش کنند. گسترش شبکه‌های موبایلی در فضای رسانه‌ای کشور و استقبال مخاطبان از فضای مجازی ایجاب می‌کند که بخش‌های مختلف رسانه ملی، تولید محتوای با کیفیت و با ضریب نفوذ بالا متناسب با نیاز مخاطبان را در اولویت خود قرار دهند.

پیش از سخنان علی‌عسکری، معاون استان‌های رسانه ملی گزارشی از تلاش‌های یک سال گذشته مدیران استان‌ها ارائه کرد و گفت: در این نشست که با شعار مدیریت کار آمد و رسانه روز آمد برگزار می‌شود نقشه راه آینده مراکز استانی صداوسیما ترسیم خواهد شد.

در این نشست که با حضور مدیران کل مراکز استانی در مشهد مقدس برگزار شد، سیاست‌های کلی سالانه مراکزصداوسیما اعلام شد.