تاریخ : 09:55 - 1396/07/12
کد خبر : 68015
سرویس خبری : سیاسی
 

روایت جدید احمدی‌نژاد از انتخابات 92

در یک فایل صوتی منتشرشده در فضای مجازی مطرح شد

روایت جدید احمدی‌نژاد از انتخابات 92

احمدی‌نژاد این نگاه را که روحانی دورترین کاندیدا از گفتمان مطلوبش در سال 92 بود را رد کرده و تصریح می‌کند: «یک موقع هست که جهت‌گیری‌های کلی کشور برای شما تبدیل به مساله می‌شود. چه کسی از روحانی [به گفتمان انقلاب] نزدیک‌تر بود. اتفاقا ایشان به نظر من [به گفتمان انقلاب] نزدیک‌تر بود؛ نه به این معنا که ایشان اینها را قبول داشت.»

به گزارش کارگرآنلاین،  در روزهای گذشته یک فایل صوتی از جدیدترین اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره انتخابات، فضای سیاسی کشور و جایگاه مردم در فضای مجازی در حال دست‌به‌دست شدن است که در آن حرف‌های جالبی برای شنیدن وجود دارد. براساس آنچه در این فایل صوتی آمده، محمود احمدی‌نژاد قائل به آن است که این برداشت که مردم ادامه راه دولت‌های نهم و دهم را نپذیرفتند از اساس خطاست.

به گفته وی، مردم مشکلی نداشتند و مانع نشدند. وی نقش شورای نگهبان در سال 92 را پررنگ ارزیابی می‌کند.

احمدی‌نژاد همچنین این نگاه را که روحانی دورترین کاندیدا از گفتمان مطلوبش در سال 92 بود را رد کرده و تصریح می‌کند: «یک موقع هست که جهت‌گیری‌های کلی کشور برای شما تبدیل به مساله می‌شود. چه کسی از روحانی [به گفتمان انقلاب] نزدیک‌تر بود. اتفاقا ایشان به نظر من [به گفتمان انقلاب] نزدیک‌تر بود؛ نه به این معنا که ایشان اینها را قبول داشت.»

به اعتقاد وی، اینکه به‌واسطه نتیجه یک انتخابات گفته شود مردم تغییر کرده‌اند فاقد موضوعیت است. رئیس‌جمهور سابق در این خصوص می‌گوید: «مگر اینکه ما خودمان را اصل بگیریم. ما باید یک معیار خارج از خودمان را معرفی کنیم. چطور می‌گویید 23 میلیون خراب شده‌اند؟ اگر این باشد که باید تعطیل کنیم دیگر! یعنی 38 سال کار کردیم و درنهایت تعداد خراب‌ها بیشتر از تعداد خوب‌هاست. پس معلوم است که کج رفتیم.»

شاید بخش زیادی از این فایل صوتی که منبع اولیه انتشار آن معلوم نیست، مانند بسیاری از اظهارات سابق رئیس دولت‌های نهم و دهم باشد اما تاکید کنایه‌وار احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه روحانی به گفتمان انقلاب «نزدیک‌تر» بود، بی‌سابقه‌ترین اظهارنظر وی درباره انتخابات سال 92 است.

هنوز معلوم نیست احمدی‌نژاد قصد داشته این سخنان در حال حاضر به بیرون درز کند یا خیر، اما از بحث‌های مطرح‌شده در این فایل صوتی یک برداشت قابل تامل وجود دارد؛ برخلاف تصور اکثریت افکارعمومی، احمدی‌نژاد گزینه پیروز انتخابات 92 را به صورت محسوس به رقبای مشهورش ترجیح می‌داده است.»

احمدی‌نژاد هرچند در جمله تعریضی به شورای نگهبان نتیجه انتخابات 24 خرداد را حاصل عملکرد این شورا می‌داند اما در جملاتی که نشان می‌دهد با دقت خاصی انتخاب شده است، می‌گوید نباید دنبال اشتباه در مردم باشیم.
باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده بازتاب این سخنان کم‌نظیر احمدی‌نژاد چه خواهد بود.
 منبع:فرهیختگان آنلاین