تاریخ : 23:50 - 1396/07/12
کد خبر : 68050
سرویس خبری :
 

دستگیری درکردستان به دلیل پوشیدن لباس کردی توطئه بدخواهان است

فرمانده انتظامی کردستان:

دستگیری درکردستان به دلیل پوشیدن لباس کردی توطئه بدخواهان است

فرمانده انتظامی کردستان گفت: انتشار مطالبی در ارتباط با دستگیری عده ای در استان به دلیل پوشیدن لباس کردی توطئه بدخواهان در راستای ایجاد جو بدبینی در منطقه است.

به گزارش کارگرآنلاین،سردار مسعود خرم نیا ظهر امروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در ارتباط با مطالب عنوان شده در فضای مجازی که پلیس در هفته گذشته اقدام به دستگیری افرادی که لباس کردی پوشیدند، گفت: دوشنبه سوم مهرماه عده ای در میادین آزادی، انقلاب و خیابان فردوسی به دلیل برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق تجمع و شادی کردند.

وی عنوان کرد: گزارش هایی مبنی براینکه افرادی قصد ایجاد ناآرامی و سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده را دارند، داشتیم، که این افراد روز دوشنبه نتوانستند به هدف خود برسند و این فرصت از فرصت طلبان گرفته شد.

وی اضافه کرد: سه شنبه چهارم مهرماه قرار نبود تجمعی صورت گیرد ولی با اشراف اطلاعاتی و گزارش هایی که داشتیم  گویا آن عده فرصت طلب که در روز دوشنبه به هدف خود نرسیده بودند، قرار بود در روزسه شنبه به خیابان ها بیایند.

 فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از هرگونه حرکتی از سوی افراد مذکور به طور هدفمند وارد عمل شد.

سردار خرم نیا افزود: بی شک کسی نمی تواند لباس اقوام را حذف و یا نسبت به آن حساسیتی نشان دهد و بیان مطالبی مبنی بر اینکه افرادی به دلیل پوشیدن لباس کردی دستگیر شدند، واقعیت ندارد واین مطالب در راستای ایجاد جو بدبینی و توسط بدخواهان در فضای مجازی منتشر می شود.

وی بیان کرد: پیشمرگان مسلمان کرد در زمان هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از آب و خاک کشورشان لباس سربازی برتن نکردند بلکه با لباس کردی به جنگ دشمنان رفتند.

وی اظهارداشت: تعدادافرادی هم که در روز سه شنبه دستگیرشدند افرادی بودند که برای ایجاد ناامنی به خیابان ها آمده بودند و سلاح سرد هم چون قمه، پنجه بوکس و غیره با خود به همراه داشتند.

فرمانده انتظامی کردستان در ارتباط با جذب نیروهای بومی و اهل سنت دراستان گفت: براساس سیاست ناجا ما نیروهای غیربومی را جذب نمی کنیم و هر سال براساس سهمیه ابلاغی اقدام به جذب نیرو ازمیان افرادبومی استان می کنیم.

سردار خرم نیا اضافه کرد: تعداد زیادی از ارشدترین و تاثیرگذارترین افراد ما در نیروهای مسلح را برادران اهل سنت استان تشکیل دادند و در این میان هیچ گونه مشکلی در کشور نداریم.

وی از کاهش یک درصدی ووقوع سرقت در ۶ ماهه  نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون  ۸۷ درصد سرقت ها در استان کشف شده،کشف برخی از سرقت ها با توجه به حرفه ای بودن سارقین مقداری زمانبراست و امیدواریم تا پایان امسال میزان کشفیات سرقت ها را به بیش از ۹۳ درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق اولویت نخست کشورمان در راستای تولید و اشتغال است، بیان کرد: هدفگذاری نیروی انتظامی در بحث قاچاق مقابله با شبکه ها و باندهای کلان قاچاق است که انهدام این باندها و میزان کشفیات قاچاق در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دراستان رشد خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: ۱۳۳ درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر در ۶ ماهه نخست امسال در استان داشتیم.

سردار خرم نیا  با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از جرایم سایبری استان در ۶ ماهه امسال منجر به شناسایی، کشف و برخورد قضایی شده است، عنوان کرد:  آمار دستیگرشدگان در این فضا در این مدت ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: ۱۸ درصد از دستگیرشدگان فضای مجازی مربوط به مزاحمت های اینترنتی، ۱۷ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۷ درصد هم برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد بوده است.

وی بیان کرد:  در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰ نفر از تعداد افرادی که در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش و در تصادفات برون شهری هم ۷ نفر افزایش فوتی  داشته ایم.
منبع: مهر