تاریخ : 11:57 - 1396/07/29
کد خبر : 68248
سرویس خبری : سیاسی
 

سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری یک میلیاردر برای استیضاح ترامپ!

سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری یک میلیاردر برای استیضاح ترامپ!

یک میلیاردر آمریکایی قصد دارد ۱۰ میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی علیه «دونالد ترامپ» کند.

به گزارش کارگرآنلاین، «تام استِیِر»، میلیاردر اهل کالیفرنیا، اعلام کرد دست کم 10 میلیون دلار برای تبلیغات در  تلویزیون ملی آمریکا هزینه می کند تا مردم را به کمپین استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، فرا بخواند.

«استیر» در این تبلیغ خواستار عزل ترامپ از سمت ریاست جمهوری شده است؛ زیرا او کشور را در معرض یک جنگ هسته ای قرار داده، مانع از برقراری عدالت در اف بی آی شده و تهدید کرده نهادها و سازمان هایی را که وی علاقه ای به آنها ندارد، تعطیل خواهد کرد.

در این تبلیغ سپس از مردم آمریکا خواسته شده تا بر نمایندگان ایالتی خود در کنگره اعمال فشار کنند و از آنها بخواهند مدارکی برای استیضاح ترامپ بیابند.

«استیر» در این تبلیغ می گوید: اعضای کنگره و کابینه ترامپ می دانند ریاست جمهوری وی یک خطر روشن و بالقوه از سوی کسی است که تعادل روحی نداشته و به سلاح هسته ای نیز مجهز شده است. با وجود آگاهی از این مطلب، آنها کاری انجام نمی دهند.

قرار است تبلیغات پیوستن به کمپین استیضاح ترامپ، هشت بار از تلویزیون ملی آمریکا پخش شود. برخی دموکرات ها در واشنگتن درباره هوشمندانه بودن و یا مفید بودن طرح استیضاح علیه ترامپ، ابراز تردید کرده اند.

«نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مخالف طرح شکایت علیه ترامپ است؛ زیرا به عقیده وی این کار ارزش زمانی که صرف آن می شود را ندارد، بدون شک جمهوری خواهان کنگره از آن حمایت نخواهند کرد و فقط ممکن است به متزلزل شدن موقعیت دموکرات ها در انتخابات بعدی آمریکا منتهی شود.

«استیر» بخش زیادی از ثروت خود را صرف مبارزات سیاسی کرده و بیش از همه بر روی متوقف کردن تغییرات آب و هوایی متمرکز بوده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران