تاریخ : 11:19 - 1396/08/02
کد خبر : 68319
سرویس خبری : گوناگون
 

زنان قربانی تجاوز طغیان کردند +عکس

زنان قربانی تجاوز طغیان کردند +عکس

گروهی از زنان و مردان از سراسر جهان با راه اندازی یک هشتگ در شبکه های اجتماعی قصد دارند وسعت اذیت و آزارهای جنسی در جهان بویژه آمریکا و اروپا را نشان دهند.

به گزارش کارگرآنلاین، گروهی از زنان و مردان از سراسر جهان با استفاده از هشتگ «من نیز» (MeToo) در شبکه های اجتماعی قصد دارند وسعت اذیت و آزارهای جنسی در جهان را نشان دهند.

کاربران شبکه های اجتماعی با این هشتگ اعلام می کنند که آنها نیز قربانی اذیت و آزار جنسی بوده اند.

آلیسا میلانو، بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون نیز از جمله افرادی است که به کارزار «من نیز» در شبکه های اجتماعی پیوسته است.

لیدی گاگا، خواننده آمریکایی نیز با هشتگ «من نیز» از اذیت و آزار جنسی خود خبر داده است.

این کارزار اینترنتی در حالی به جریان افتاده است که اتهامات دیگری مبنی بر تجاوز جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوودی مطرح شده است.

به گزارش یورونیوز، بیش از بیست زن که در میان آنها نام آنجلینا جولی و رز مک گاون نیز به چشم می خورد، این تهیه کننده سرشناس آمریکایی را به اذیت و آزار جنسی و در مواردی به تجاوز جنسی متهم کرده اند.

 

این آمار اکنون بالغ بر 50 شکایت شده است و پای چهره های مشهور دیگری مانند تاراتینیو و بن افلک را نیز به ماجرا باز کرده است.

همچنین در پی این رسوایی زنان فرانسوی نیز در فضای مجازی، هشتکی مشابه تحت عنوان «خوکت را افشاء کن» به راه انداخته اند.

براساس گزارش رادیو فرانسه، خیل عظیم قربانیان تعرضات جنسی در اروپا این بار قصد دارند تا اعتراضات خویش را به خیابان‌ها بکشند.

گفته می‌شود شدت فساد جنسی در فرانسه به حدی بحرانی است که به عنوان قدم اول قرار است یکی از وزرای دولت، لایحۀ قانونی را دربارۀ ممنوعیت تعرض جنسی در خیابان تسلیم مجلس کند! و بسیاری امیدوارند که لایحه‌ای هم درباره منع تعرض جنسی در محیط کار به مجلس برود!

در آوریل ۲۰۱۵ دانشگاه هاروارد یک نظرسنجی در میان دانشجویان خود انجام داد که بخشی از پروژه پژوهشی بزرگی بود که در ۶۴ دانشگاه معتبر آمریکا و در میان ۱۵۰ هزار دانشجوی آنها (اعم از فارغ‌التحصیل و یا مشغول به تحصیل) درباره تعرضات جنسی صورت می‌گرفت.

نتیجه این پژوهش که در سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شد، بسیار تکان دهنده بود.

نظرسنجی فوق نشان می‌داد که ۷۲.۲ درصد از دانشجویان دختر حاضر در این آمارگیری، در زمان حضورشان در دانشگاه هاروارد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

گزارش و نظرسنجی فوق در کنار گزارش چند ماه قبل «آژانس حقوق بنیادین» (FRA) در اروپا که نشان می‌ دهد نیمی از زنان این قاره به اصطلاح مدرن، از ۱۵ سالگی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

همچنین سال گذشته ۱۷ زن سیاستمدار فرانسوی (از جمله کریستین لاگارد، رئیس‌ صندوق بین المللی پول) اعتراف کرده بودند در دوران فعالیت سیاسی خود، مورد تجاوز همکاران مرد قرار گرفته‌اند.

سال ۲۰۱۶ گزارش نوردیک دانشگاه استکهلم سوئد که کشورهای رکورددار تجاوز جنسی را دانمارک و سوئد و کانادا و آمریکا و انگلیس معرفی کرده بود بیانگر این مطلب است که جهان غرب با بحران عمیقی در زمینه برخورد با زنان مواجه شده است.

در تحقیق انجام شده توسط «مؤسسه تحقیقاتی آلبرتا»، ۴۰ درصد پوشش زننده و تحریک‌آمیز زنان را به عنوان دلیلی برای رفتارهای خشونت‌آمیز جنسی معرفی کرده بودند.

افشاگری های و اتفاقات اخیر پرده‌های برافتاده هالیوود و زشتی‌هایی است که به عنوان قصه و داستان در فیلم‌ها رویت می‌شد و حالا رنگ واقعی خود را نشان داده است.


به تصریح روانشناسان، نمود زشتی‌های آثار سینمای هالیوود اعم از خشونت و سکس و نمایش بی‌بند و باری و... اکنون آن چیزی شده که در جامعه غرب دیده می شود.

منبع: جام نیوز