تاریخ : 16:23 - 1396/08/03
کد خبر : 68386
سرویس خبری : سیاسی
 

انتقاد از بی‌توجهی رئیس‌جمهور به سپرده‌گذاران کاسپین

لاهوتی در نطق میان‌دستور مطرح کرد

انتقاد از بی‌توجهی رئیس‌جمهور به سپرده‌گذاران کاسپین

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی رئیس‌جمهور به وضعیت سپرده‌گذاران مؤسسات مالی گفت: رئیس‌جمهور باید پاسخگوی سپرده‌گذاران کاسپین باشد.

به گزارش کارگرآنلاین، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور در صحن علنی پارلمان، با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام، اظهار داشت: اکنون که کارشکنی آمریکا در برجام عملی و علنی شده و در گزارش اخیر آقای ظریف هم به 19 بند از بدعهدی‌ها، تعلل و تحقیر آمریکا در برجام اشاره شده، بنده می‌خواهم دو موضوع را در راستای احقاق حقوق نظام پیشنهاد کنم.

وی افزود: اول اینکه از دولت می‌خواهم قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام را که در مجلس به تصویب رسید اجرایی کند و مورد دوم اینکه دولت قانون مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا را که ماه گذشته در مجلس به تصویب رسید اجرا کند و گزارشی از اقدامات خود در این راستا را به مجلس بدهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در مسائل بین‌المللی نباید در میدانی بازی کنیم که دشمنان قسم‌خورده ما برای‌مان طراحی می‌کنند"، تصریح کرد: تا زمانی که برجام منافع ملی ما را تأمین می‌کند در اجرای آن با دنیا به‌جز آمریکا همکاری می‌کنیم در غیر این صورت همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برجام را ریزریز خواهیم کرد.

لاهوتی با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین اظهار داشت: آقای لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مطالبی را درباره سپرده‌گذاران کاسپین گفتند که از نظر بنده اطلاعاتی که به ایشان در این باره داده‌اند درست نبوده، چرا که سپرده‌گذاران هیچ توقعی جز بازگشت اصل پولشان ندارند.

وی در انتقاد از بی‌توجهی رئیس‌جمهور به موضوع سپرده‌گذاران مؤسسات مالی ادامه داد: اینجا خانه ملت است و رئیس‌جمهور باید به اینجا بیاید و درباره سپرده‌گذاران مؤسسات مالی با نمایندگان ملت صحبت و این مشکل را حل و فصل کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه "ما برای خروج از رکود قانونی را در مجلس به تصویب رسانده‌ایم که برمبنای آن باید سالی 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود"، خاطرنشان کرد: آمار 4ماهه اخیر اذعان می‌کند که در این مدت 25 درصد به واردات اضافه شده و 15 درصد از صادرات کاهش یافته است که این روند به‌خوبی نشان می‌دهد که حرکت کشور به کدام سمت است.

منبع: تسنیم