تاریخ : 18:04 - 1396/09/04
کد خبر : 68582
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ۱۸۰ کارگر دیگر اخراج شدند

کارخانه "صدر فولاد" خرم‌آباد تعطیل شد؛

۱۸۰ کارگر دیگر اخراج شدند

کارخانه صدر فولاد یکی از واحدهای تولیدی استان لرستان است که اخیراً به‌دلیل مشکلاتی که دارد تعطیل و ۱۸۰ کارگر آن نیز بیکار شده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، کارخانه صدر فولاد استان لرستان یکی از کارخانه‌های بحرانی است که از حدود دو ماه پیش به‌دلیل مشکلاتی که داشت تعطیل شده است؛ این کارخانه به‌مساحت 35 هکتار و سالانه 600 هزار تن فولاد تولید می‌کرد که قرار بود این میزان تولید 2.5 برابر شود اما نه‌تنها این امر محقق نشد بلکه این واحد تولیدی همانند دیگر کارخانه‌های استان لرستان تعطیل شد و 180 نیروی آن نیز از کار بیکار شدند!

موقعیت مکانی مناسب این کارخانه و ظرفیت تولیدی خوب آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد و رفع بیکاری جوانان داشته باشد، اما متأسفانه به‌علت ضعف مدیریتی در این کارخانه، صدر فولاد نیز در مدت کوتاه حرکت خود، بدهی زیادی به بار آورد و وضعیت آن نیز مانند سایر کارخانه‌های استان به‌صورت وخیم و اسفناکی درآمد.

امروزه در لرستان، کمتر کارخانه‌ای وجود دارد که روی ‌پا باشد و فعالیت کند، حال و روز صدر فولاد و چندین کارخانه دیگر در استان چندان مناسب نیست و در صورتی که این روال ادامه یابد، به نظر می‌رسد نه‌تنها گامی در جهت رفع بیکاری جوانان این استان برداشته نشده، بلکه وضعیت صنایع استان نیز به خطر افتاده است.

تأمین سرمایه در گردش، مهم‌ترین مشکل کارخانه صدر فولاد
رئیس هیئت مدیره شرکت صدر فولاد لرستان، در ارتباط با وضعیت این کارخانه گفت: در حال حاضر مشکل اصلی تأمین سرمایه در گردش برای راه‌اندازی برای تولید در این کارخانه است.

وی افزود: در جلسات ستاد تسهیل که برگزار شد، مقرر شده بود که بانک عامل نیز برای تأمین سرمایه در گردش با ما همکاری کند، اما متأسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره این کارخانه با اشاره به طرح توسعه این کارخانه، عنوان کرد: در حال حاضر طرح توسعه این کارخانه راه‌اندازی قسمت ذوب آن است که کوره آن ظرفیت ذوب 400 هزار تن شمش را دارد.

وی گفت: در حال حاضر نیز یک مدت دوماهه به ما داده شده تا مشکلات را برطرف کنیم و تلاش داریم که این مشکلات با کمک دستگاه‌ها و همچنین مدیریت ارشد استان هرچه سریعتر برطرف شود.

بدهی‌های کارخانه صدر فولاد به شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص مشکلات این کارخانه اظهار داشت: این کارخانه 184 نفر پرسنل دارد و این افراد چندین ماه از حقوق خود را از این کارخانه طلب دارند؛ همچنین این کارخانه به شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق بدهکار است که باید مشکلات این بدهی‌ها و همچنین بیمه آن برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش زیادی شده که مشکلات این کارخانه برطرف شود، عنوان کرد: هیچ‌کدام از این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و فقط سبب خریدن زمان برای این کارخانه شده است.

فرصت دوماهه استاندار لرستان به مدیرعامل صدر فولاد
استاندار لرستان نیز در خصوص این کارخانه اظهار داشت: مالک این کارخانه دارای مشکلات زیادی است و به او یک فرصت دوماهه دادیم تا مشکلات مربوط به آن را رفع کند.

سید موسی خادمی با اشاره به وجود بازار خوب فولاد گفت: در صورتی که مالک این کارخانه تا مدت معلوم نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام ‌نکند از راه دیگری وارد می‌شویم؛ فعالیت این کارخانه نقش مهمی در اقتصاد استان دارد و همه باید برای احیا و راه‌اندازی مجدد آن تلاش کنند.

منبع: تسنیم