تاریخ : 11:14 - 1396/09/06
کد خبر : 68650
سرویس خبری : سیاسی
 

تهدید نتانیاهو علیه اسد: ایران باشد سوریه را بمباران می‌کنیم

تهدید نتانیاهو علیه اسد: ایران باشد سوریه را بمباران می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده است در صورتی‌که به ایران اجازه ایجاد پایگاه‌هایی در سوریه داده شود به سوریه حمله می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین، تلویزیون اسرائیل، عصر یکشنبه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه هشدار داده است که اسرائیل در جنگ داخلی سوریه مداخله نظامی خواهد کرد اگر اسد رسما با ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه موافقت کند.

تلویزیون عبری‌زبان خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر اسرائیل پیامی در این‌باره به اسد از طریق طرف سوم ارسال کرده است. در این گزارش نامی از طرف سوم ذکر نشده است.

طبق گزارش این منبع صهیونیستی، هشدار نتانیاهو اشاره به این است که در صورت موافقت اسد با تداوم حضور نظامی ایران در سوریه، تل‌آویو از سیاست عدم مداخله در بحران سوریه طی 6 سال اخیر، خارج خواهد شد.

ادعای بی‌طرفی رژیم صهیونیستی در بحران سوریه در حالی مطرح می‌شود که تل‌آویو از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه به‌ویژه جبهه النصره در جولان اشغالی است.

این گزارش، که جزئیات آن در پایگاه خبری «تایم آف اسرائیل» منتشر شده است، تأکید می‌کند که این مداخله با سیاست سابق اسرائیل در تضاد نیست. براین اساس، هواپیماهای اسرائیلی در سال 2006 به دیوار صوتی بر فراز کاخ ریاست‌جمهوری در لاذقیه نفوذ کردند که با هدف هشدار به رئیس‌جمهوری سوریه در حمایت از گروه‌های فلسطینی صورت گرفت.

در این گزارش ادعا شده است که ایرانی‌ها درصدد ایجاد یک پایگاه دریای و چه بسا زیردریایی‌ها، یک پایگاه هوایی و کارخانه‌های تسلیحاتی هستند.

چند روز پیش نیز نتانیاهو طی گفت‌وگویی تلفنی با «آمانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، مدعی شده بود که فعالیت ایران در سوریه «هدفی» برای نیروهای اسرائیلی می‌شود و در صورت لزوم، اسرائیل دست به حمله خواهد کرد.

این نگرانی‌های مقام‌های صهیونیستی پس از آن تشدید شد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در تمامی جبهه‌های نبرد، بر گروه تروریستی داعش پیروز شده‌اند.
منبع: تسنیم