تاریخ : 17:08 - 1396/09/08
کد خبر : 68713
سرویس خبری :
 

پاکبانی با مدرک فوق لیسانس در شهردای: می خواستم شهردار بشوم!

پاکبانی با مدرک فوق لیسانس در شهردای: می خواستم شهردار بشوم!

ساعت دو نیمه شب از خواب بیدار می‌شوم و ساعت سه و نیم نیز کارم شروع می‌شود. محدوده بین میدان جهاد و میدان صنعت را جارو و زباله‌ها را نیز جمع می‌کنم.

به گزارش کارگرآنلاین،  محمد خانی پاکبانی که مدرک کارشناسی ارشد دارد در بخشی از گفتگوی خود با قانون گفت: آن روزها به عنوان یک دانشجوی روستایی همه سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کردم تا بهترین نمرات را کسب کنم. سرانجام بعد از چهار سال با بهترین معدل فارغ التحصیل شدم و دانشگاه نیز به دلیل ممتاز شدن من در مقطع کارشناسی، اجازه داد تا بدون کنکور تحصیلات را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدهم. احساس می‌کردم به آرزویم رسیده‌ام و همیشه در ذهنم خودم را در قامت شهردار یک شهر یا دبیر جغرافیا تصور می کردم.

ساعت دو نیمه شب از خواب بیدار می‌شوم و ساعت سه و نیم نیز کارم شروع می‌شود. محدوده بین میدان جهاد و میدان صنعت را جارو و زباله‌ها را نیز جمع می‌کنم. متاسفانه به گردو غبار و بوی زباله حساسیت دارم اما چاره‌ای نیست. به جز اطرافیان کسی نمی‌داند که من با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد پاکبان هستم. همیشه آرزو داشتم شهردار بشوم و ایده‌ها و برنامه‌های زیادی نیز برای شهر داشتم.

اینکه با فرهنگ‌سازی از مردم بخواهم برای پاک نگه داشتن شهر به اندازه مصرف‌شان خرید کنند تا دوریزی نداشته باشند و با توزیع پاکت‌های کاغذی مردم را به استفاده از این پاکت ها به جای کیسه‌های نایلونی تشویق کنم.احساس می‌کنم 6 سال بیهوده عمرم را در دانشگاه تلف کرده‌ام و اگر به جای آن کار می‌کردم، شاید وضعیتم بهتر می‌شد. با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان استخدام شدم و از اینکه لقمه حلال بر سر سفره می‌برم خوشحالم. ماهیانه 300 هزار تومان اجاره خانه می‌دهم و با بقیه حقوقم زندگی می‌کنیم. همسرم نیز در سطح سه حوزه علمیه مشغول تحصیل است و با همین پول کم زندگی را اداره می‌کند.