تاریخ : 19:17 - 1396/09/08
کد خبر : 68729
سرویس خبری :
 

مسائل سازمان تامین اجتماعی در مراجع اثر گذار مطرح شد

مسائل سازمان تامین اجتماعی در مراجع اثر گذار مطرح شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در یک ماه گذشته پیگیری ها و اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای انتقال نظرات کارشناسی به مبادی تصمیم گیری کشور به نتایج خوبی رسیده و مسائل سازمان در مراجع اثرگذار از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است.

به گزارش کارگرآنملاین، سید تقی نوربخش در جلسه شورای اداری معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مسائل مربوط به سازمان تأمین اجتماعی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و دیدگاه های کارشناسی و تخصصی سازمان برای بهبود و ارتقاء خدمات و عبور از مشکلات در این جلسه به سمع و نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مسئله صندوق های بازنشستگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مورد بررسی نهایی قرار گرفته و با جلسات متعددی که انجام شده امیدواریم سیاست های کلی مقام معظم رهبری در این ماه و یا ماه آینده به تصویب برسد و این اتفاق بسیار مهمی است.

 نوربخش تصریح کرد: در تمامی این بررسی ها حق الناس بودن اموال بیمه شدگان و لزوم رعایت محاسبات بیمه ای مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مجلس شورای اسلامی برای این موضوع مهم در جلسه غیرعلنی ۳ ساعت وقت گذاشت و تشکیل این جلسه اتفاق بسیار مهمی است که نتیجه اعتماد سازی میان سازمان تامین اجتماعی ومجلس است.

وی افزود: در این جلسه گزارش مرکز پژوهش های مجلس نیز ارائه شد و درباره بدهی های دولت  و مسائل درمانی نیز بحث شد و راهکارهای پرداخت بدهی ها نیز مورد بحث قرار گرفت.

 نوربخش با بیان اینکه در گزارشی که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارائه کرد در اکثریت موارد اشتراک نظر داریم، اظهار داشت:  مکانیزم های تامین منابع سازمان و روند تغییرات منابع و مصارف برای نمایندگان تشریح شد.

وی با اشاره به طرح این مطلب نزد نمایندگان که از ۲۰ سال قبل با وجود ارائه هشدار به مسئولان اقدامی برای عقب انداختن نقطه سر به سری صورت نگرفته و حتی در نقطه مقابل دیدگاه های کارشناسی ارائه شده، اقداماتی صورت گرفته است، گفت: بازگشتن سازمان تامین اجتماعی به ریل اصلی خدمت رسانی از اقدامات اصولی این دوره است و در این دوره در تصویب تمامی قوانین نظرات و دیدگاه های سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
 نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سنگر اول اقتصاد مقاومتی قرار دارد، گفت: در این سال ها حفظ سنگر اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت بوده است و با استفاده از تمامی امکانات سعی کرده ایم که ریسک ها و مشکلات به جامعه بیمه شدگان و بازنشستگان منتقل نشود.

وی گفت: مشاغل غیررسمی و اینترنتی در کشور رو به گسترش است و باید برای پوشش بیمه ای  آنها اقدام کنیم.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت سازمان تأمین اجتماعی، گفت: ١٤ مورد اصلاحات پارامتریک پیشنهادی این سازمان به کمیسیونهای مختلف مجلس ارائه شده و مورد تایید نیز قرار گرفته است.

محمد حسن زدا افزود: یکی از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی گسترش پوشش بیمه ای این سازمان به افراد شاغل در کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استارت آپ ها است. در این حوزه اقداماتی در حال انجام است و امیدواریم افراد فعال در اینگونه مشاغل نیز بتوانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

منصور آتشی، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه، گفت: برای استفاده از این خدمات بایستی استعلام هایی از سازمان نظام وظیفه انجام شود که برای تسریع کارها و کاهش مراجعات مردمی استعلام مربوطه ازطریق سامانه الکترونیکی سازمان نظام وظیفه انجام خواهد شد.

آتشی با اشاره به اینکه برخی بیمه شدگان به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند و روزهای کارکرد آنان در طول هر ماه کمتر از ٣٠ روز است، افزود: بسیاری از این افراد خواهان پرداخت حق بیمه باقی مانده روزهای اشتغال خود به صورت خویش فرما هستند که با اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی، این امکان به زودی فراهم خواهد شد.

بهروز کریمی، مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: سامانه ارتباط بیمه ای برای پاسخگویی به استعلامات سایردستگاهها ایجاد و طراحی شده و با این کار مکاتبات واحدهای اجرایی سازمان با سایر دستگاهها کاهش خواهد یافت.

کریمی افزود: همچنین سامانه اینترنتی مشاهده سوابق ارتقا یافته و سوابق تلفیقی بیمه شدگان نیز نمایش داده می شود و بیمه شدگان از این سامانه استقبال کرده اند.

مهندس سید محمد علی جنانی، مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه اقداماتی در حوزه مستمری ها در اجرای برنامه ششم توسعه در حال انجام است، گفت:  قرار داد بیمه تکمیلی و عمر مستمری بگیران آماده شده و مبلغ قرارداد آنها بالاتر رفته است.

جنانی افزود: پرداخت مستمری به صورت مناسب و با همکاری حوزه های مختلف سازمان انجام می شود

وی اظهار داشت: ارائه فیش مستمری بگیران تامین اجتماعی از طریق خودپردازهای بانکی نیزدر حال پیگیری است.

محمد قوامی، مدیر کل دفتر کارگزاری های رسمی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: به منظور دسترسی بیمه شدگان به خدمات سازمان، آزمون  مجوز ایجاد کارگزاری ها برگزار شد و مصاحبه های پذیرفته شدگان نیز در حال انجام است و تا پایان آذرماه به اتمام می رسد.

قوامی افزود: تا پایان سال فعالیت برخی از  این کارگزاری های جدید التاسیس آغاز می شود.

وی اظهار داشت: سیستم متمرکز نامنویسی سازمان تامین اجتماعی به کارگزاری ها متصل شده است و به سامانه تعهدات کوتاه مدت نیز وصل خواهند شد.

احمد پایور، مشاور معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: مشکلات صندوق های بیمه ای در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و در آن جلسه دکتر لاریجانی بر لزوم انجام اصلاحات پارامتریک برای تقویت توان خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد.

پایور با اشاره به پیشنهادات متخصصان حوزه صندوق های بازنشستگی برای مقابله با چالش ها افزود: بخشی از پیشنهادات در طرح توانمند سازی صندوق ها که در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است و تعدادی پیشنهاد نیز به صورت طرح در مجلس ارائه می شود.