تاریخ : 08:40 - 1396/09/12
کد خبر : 68810
سرویس خبری : سیاسی
 

مردم با سود سهام عدالت نمی‌‌توانند چند نان سنگک بخرند

مردم با سود سهام عدالت نمی‌‌توانند چند نان سنگک بخرند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم با سود سهام عدالت نمی‌‌توانند چند نان سنگک بخرند.

به گزارش کارگرآنلاین،احمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از روش دولت در پرداخت یارانه‌های نقدی، گفت: روشی که دولت برای برای پرداخت یارانه‌های نقدی در پیش گرفته، اصلا در شأن مردم نیست و سهامداران نیست که باید در روش پرداخت تجدیدنظر صورت گیرد.

وی به نحوه اجرا و واگذاری سود سهام عدالت انتقاد و تصریح کرد: دریافت وجه از دارندگان سهام عدالت برای تکمیل شدن مالکیت آنها منطقی نیست و باید این روش در پرداخت سود سهام عدالت اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مهم‌ترین اولویت دولت را واگذاری اصل سهام عدالت به دارندگان این سهام دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در زمینه واگذاری اصل سهام عدالت هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و به جمع‌بندی نرسیده است، امکان واگذاری آن وجود ندارد.

خدابخشی اضافه کرد: مسئله‌ای که در  پرداخت سود سهام عدالت باید مورد توجه قرار گیرد، این است که، مبلغ این سود به قدری ناچیز است که مشکلی از اقشار کم‌درآمد جامعه را مرتفع نمی‌کند؛ سهامداران حتی نمی‌توانند چند نان سنگک با مبلغ سود آن خریداری کنند.

وی از ارائه لایحه‌ای از سوی در جهت تعیین تکلیف وضعیت پرداخت سود سهام عدالت به مجلس خبر داد و تأکید کرد: بازنگری در نحوه واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت ضروری است که باید به این نکته توجه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با تأکید بر اینکه مجلس از برنامه‌های دولت برای رفع نواقص سهام عدالت حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش‌نویس طرحی در زمینه ساماندهی سهام عدالت از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس آماده شده است.