تاریخ : 13:11 - 1396/09/30
کد خبر : 69161
سرویس خبری : فرهنگی
 

وزارت کار به دنبال تقویت فرهنگ کار و تولید است

معاون فرهنگی وزیر کار خبر داد

وزارت کار به دنبال تقویت فرهنگ کار و تولید است

معاون فرهنگی وزیر کار با اشاره به اینکه رسالت این وزارتخانه تقویت اشتغالزایی به همراه فرهنگ کار و تولید است، گفت: با موسیقی می‌توان ماهیت، هویت و فرهنگ اصیل کار ایرانی را درک کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، اختتامیه جشنواره کار و تلاش با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ابراهیم صادقی‌فر» سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از کارآفرینان و مددجویان سازمان بهزیستی برگزار شد.

ابراهیم صادقی فر در این مراسم با بیان اینکه رسالت ما تقویت اشتغال زایی به همراه فرهنگ کار است، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره به دنبال تقویت مفاهیم کار و تلاش است و با موسیقی می توان ماهیت، هویت و فرهنگ اصیل را دنبال کرد.

وی ادامه داد: موسیقی امکان و فرصت اندیشه، تحلیل  و تقویت لایه های پنهان اجتماعی، زمزمه ها و نغمه هایی که در لحظه های زندگی انسان است را فراهم می کند.

صادقی فر موسیقی را زبان مشترک انسان ها دانست و افزود: هویت تاریخی موسیقی جزء مهمی از این قضیه است و موجب هم گرایی اجتماعی و پیوند خوردن افراد با گروه های اجتماعی می شود.
وی با بیان این که موسیقی کار در مذاهب ریشه عمیق دارد، تصریح کرد: ذات موسیقی کار میل به حیات و زندگی و میل به حرکت داشتن است.

وی تاکید کرد با موسیقی کار، می توان عبادت کرد و به خدا نزدیک شد.

همچنین، «حسام شریفی» دبیر جشنواره از تاخیر یک ماهه برگزاری این جشنواره به علت احترام به خانواده های زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: از تمام قومیت ها در این مراسم دعوت شد تا با موسیقی اصیل ایرانی فرهنگ کار و تلاش در اقوام مختلف را به نمایش بگذارند.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره نغمه های کار و تلاش از ٢٧ لغایت ٢٩ آذر ماه جاری با حضور ٢٦ گروه موسیقی در مجموعه تلاش برگزار شد؛ همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه تولیدات زنان روستایی نیز برپا بود.