تاریخ : 09:46 - 1396/10/02
کد خبر : 69175
سرویس خبری : گوناگون
 

«پخش زنده پارتی ۹۰ نفره» هنگام تب و تاب زلزله در تهران!

«پخش زنده پارتی ۹۰ نفره» هنگام تب و تاب زلزله در تهران!

پلیس پایتخت، پنجشنبه شب گذشته، ۲۳۰ نفر را در دو پارتی شبانه در دو منطقه از تهران دستگیر کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، سرهنگ ذوالفقار برفر رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ در این باره گفته است: یکی از این مهمانی‌ها در باغی در لواسان بود که تعداد ۱۴۰ نفر در آن دستگیر شدند. این افراد به صورت مختلط در حال پایکوبی و مصرف مشروبات الکلی بودند.

رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در منزلی در فرمانیه نیز پس از واصل شدن خبر و هماهنگی‌های قضایی ماموران وارد منزل شده و تعداد ۹۰ نفر دستگیر شدند. این افراد با به اشتراک گذاشتن تصاویر خود به صورت زنده در اینستاگرام دیگران را به شرکت در محل دعوت می‌کردند.

سرهنگ برفر درباره این پارتی‌ها توضیح داد: خواننده‌های این دو پارتی نیز دستگیر و به همراه ابزار خود به پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند. همچنین مقادیری مشروبات الکلی و مواد روان گردان نیز در این دو محل کشف شد.

*شاید این پخش زنده یک پارتی بزرگ بیش از همه باید تنبّهی باشد برای مسئولانی که زمانی با طمطراق فراوان از «فیلترینگ هوشمند» سخن می‌گفتند و در ادامه این ژست را می‌گرفتند که با وَن و پاسبان چیزی درست نمی‌شود و سپس بر ضرورت مبارزه با محدود سازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تأکید می‌کردند!

صد البته کسی مخالف آزادی دسترسی به اینترنت و یا طرفدار فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیست اما مسئولان امر نیز باید بدانند که برچیدن زمینه مفاسد در جامعه اسلامی ایران هرگز غیر ممکن نیست.

جدای از عدم توفیق موضوع فیلترینگ هوشمند باید این سؤال را پرسید که عوامل متجاهر پخش زنده پارتی از شبکه اینستاگرام چه حاشیه امنی را در خود و در پیرامون خود جسته بودند که بی هیچ حیایی دست به این کار زدند؟!

عمق فاجعه البته بیش از اینهاست...

باز هم تأکید می‌شود که ما مخالف فناوری‌های جدیدی و امکاناتی مثل پخش زنده نیستیم اما سؤال اینجاست که رقصنده‌ها، ماساژورهای شخصی و روسپی‌ها چرا باید تا این اندازه حاشیه امن داشته باشند که رسما در اینستاگرام فعالیت کنند و برخی مسئولان هم همواره با ژست مخالف فیلیترینگ هستیم؛ به کاهلی خود در این زمینه ادامه دهند؟!

منبع: ایلنا