تاریخ : 11:42 - 1396/10/09
کد خبر : 69280
سرویس خبری :
 

 رجستری ۱۲۱ ساله، مسن‌ترین مستمری بگیر بازنشسته! +عکس

رجستری ۱۲۱ ساله، مسن‌ترین مستمری بگیر بازنشسته! +عکس

مسن‌ترین بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی با 121 سال سن 4 همسر و 6 فرزند، 10 سال سابقه حق بیمه دارد و با استفاده از قانون از کارافتادگی بازنشسته شده است.

به گزارش کارگرآنلاین،سازمان تأمین اجتماعی بیش از 42 میلیون نفر از آحاد جامعه را تحت پوشش دارد و موظف است براساس قانون 18 نوع خدمت به بیمه شدگان خود ارائه دهد.

یکی از خدمات تأمین اجتماعی ارائه خدمت به از کارافتادگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است براساس قانون تأمین اجتماعی افرادی که 10 سال سابقه بیمه‌پردازی و بیش از 60 سال سن داشته باشند می‌توانند بازنشسته شوند.

به گفته امیر عباس تقی‌پور مدیرکل روابط عمومی تأمین اجتماعی در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی 30 نفر مستمری بگیر دارد که از 100 تا121 سال سن دارند.

یکی از آنها علی رجستری رمکانی متولد 1275 در روستای رمکان قشم است که 121 سال سن، 5 دختر و یک پسر، 33 نوه و 45 نتیجه دارد که به گفته خودش به دلیل موارد مختلف بهداشتی و ... در گذشته خیلی از فرزندانش فوت کرده‌اند.

رجستری 121 ساله 4 بار ازدواج کرده است که تمامی فرزندانش را از زن چهارم خود دارد.

براساس قانون از کارافتادگی تأمین اجتماعی، رجستری از سال 74 تا 84 بیمه‌پرداز بوده است و از سال 84 تا کنون مستمری سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کند.


علی رجستری در جزیره قشم روستای رمکان سکونت دارد و شغلش ماهیگیری بوده است. همیشه تصور از یک انسان بیش از 100 ساله، بیماری، عدم تحرک و دیگر موارد بوده ولی رجستری 121 ساله همچنان تمام کارهای شخصی خود را بدون اتکا به کسی انجام می‌دهد.

این مستمری بگیر تأمین اجتماعی یک میلیون و 100 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، با توجه به اینکه دارای یک فرزند معلول نیز هست تا زمانی که آن فرزند در قید حیات باشد مستمری پدر به دختر پرداخت می‌شود.

تقی‌پور مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی تعامل با شرکای اجتماعی را یکی از رویکردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد و گفت: توجه به خواسته‌های مستمری‌بگیران و معرفی خدمات و ظرفیت‌های سازمان از طریق رسانه‌ها همواره مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده تا پایان سال ٩٥ تعداد 41 میلیون و 430 هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

تقی پور افزود: بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی ١٣ میلیون و ٧٧٠ هزار نفر هستند که با اعضای خانواده به ٣٥ میلیون و ٧١٣ هزار نفر می رسند. مستمری بگیران اصلی نیز ٣ میلیون و ٢٣٠ هزار نفر هستند و با اعضای خانواده به ٥ میلیون و ٧٢٠ هزار نفر می رسند. تعداد پرونده مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز ٢ میلیون و ٥٢٦ هزار پرونده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد : سیاست سازمان تامین اجتماعی و شخص دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان این است که علاوه بر بیان واقعیت های سازمان با هدف کاهش مشکلات، از ایجاد اضطراب برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرهیز شود.

تقی پور تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی در کنار توجه و تلاش برای حل مسائل جاری باید موضوع آینده نگری را لحاظ کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی اظهار داشت : تیم مدیریتی سازمان تمام تلاش شان را می‌کنند تا وضعیت جاری سازمان بهبود یابد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تلاش هایی که به توسعه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران و کارگران شده است ، افزود : بحث ارتقا هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی کشور یکی دیگر اقدامات خوبی بوده که در سال های اخیر انجام شده است.

تقی پور افزود : از سال 92 با حضور مستمر کارشناسان تامین اجتماعی در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر ، از تصویب تعهدات بدون منبع برای این سازمان جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: تشریح علمی و کارشناسی مسائل سازمان با حضور مستمر کارشناسان و مدیران سازمان در نهادهای تصمیم گیری مثل مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این مدت هیچ قانونی بدون پیش بینی منابع و مصارف درباره سازمان تأمین اجتماعی تصویب نشده است.

مدیرکل روابط عمومی سامان تأمین اجتماعی به بیان آماری از وضعیت سنی مستمری بگیران این سازمان پرداخت و گفت: در میان بازنشستگان ٣٠ نفر بالای ١٠٠ سال سن دارند و یکی از مسن ترین بازنشستگان تأمین اجتماعی با سن ١٢١ سال در جزیره قشم زندگی می کند.