تاریخ : 10:24 - 1396/11/09
کد خبر : 69492
سرویس خبری :
 

شهرداری تهران برای اداره شهر چیزی در چنته ندارد

شهرداری تهران برای اداره شهر چیزی در چنته ندارد

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان که شهرداری تهران در این دوره برای اداره شهر چیزی در چنته ندارد، گفت: آنچه ماجرای گزارش نجفی را مشکوک و خاص می‌کند، دومسئله است اول آنکه او خود ۷ سال عضو شورای شهر بوده و از موافقین شهردار قبل بوده و به او رای داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، عضو سابق شورای شهر تهران با بیان که شهرداری تهران در این دوره برای اداره شهر چیزی در چنته ندارد، گفت: آنچه ماجرای گزارش نجفی را مشکوک و خاص می‌کند، دومسئله است اول آنکه او خود ۷ سال عضو شورای شهر بوده و از موافقین شهردار قبل بوده و به او رای داده است.

محسن پیرهادی اظهار کرد: گزارش شهردار تهران به شورای شهر از چند جهت قابل بررسی است. اول از همه محتوای گزارش است که بخش زیادی از آن مبتنی بر داده‌های غلط و بعضا غرض‌ورزانه است. نکته دیگر در ارائه گزارش به اصطلاح تحویل و تحول، زمان انتشار آن است.

وی افزود: پیش از این بار‌ها اتفاق افتاده که مسئول جدید در یک سازمان یا نهاد از مسئول پیشین آن انتقاد کرده و دوره‌ی او را زیر سوال برده است. در واقع عبارت «ویرانه تحویل گرفته ایم»، در ادبیات سیاسی و مدیریتی کشور مسبوق سابقه است.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه آنچه ماجرای گزارش نجفی را مشکوک و خاص می‌کند، دومسئله است، افزود: مسئله اول آنکه او خود ۷ سال عضو شورای شهر بوده و از موافقین شهردار قبل یعنی آقای قالیباف بوده و حتی به او رای داده است.

پیرهادی اظهار کرد: ممکن است طبیعی به نظر برسد که فردی در دوره‌ای با فرد یا موضوعی موافق بوده و بعدا منتقد شده باشد. اما این حد از چرخش که به تخریب کامل دوره‌ی ۱۲ ساله شهرداری در تمامی حوزه‌ها منجر شده جدا عجیب است.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که نجفی به آن دقت نکرده این است که چنین تخریب گسترده و جامعی در تمام ابعاد فقط متوجه به شخص قالیباف نیست و ده‌ها هزار نفر از اعضای خانواده بزرگ شهرداری را هم شامل می‌شود. او چگونه می‌خواهد در سال‌های پیش رو با این بدنه کار کند وقتی چنین تخریبی انجام داده و دست آوردهایشان را تحقیر کرده است، مگر اینکه فکر دیگری داشته باشد!

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زمان ارائه گزاش مسئله را حساس‌تر کرده است، گفت: جریان کارگزاران که عملا مدیریت شهر تهران را بر عهده گرفته، پیش از این بار‌ها نشان داده که پشت پرده اقداماتشان یک اتاق فکر خاص است.

وی بیان کرد: لابی‌های سیاسی و اقتصادی این جریان که هماهنگ با برخی چهره‌های اصلی دولت عمل می‌کنند، سعی کرده‌اند در شرایطی که مردم تحت فشار اقتصادی بوده و منطقا دولت باید در موضع پاسخگویی این وضعیت باشد، فضا را به سمت دیگری برده و با انجام یک عملیات ایذایی، اذهان را به موضوع دیگری مشغول کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: این ظن وقتی تقویت می‌شود که بدانیم تا دوسال آینده هیچ انتخاباتی در کشور برگزار نمی‌شود و این حجم وسیع و شدید از تخریب بی معنا به نظر می‌رسد.

پیرهادی عنوان کرد: شهردار تهران اگر بتواند یک دوره کامل دوام بیاورد، یعنی ۴ سال، ۴۸ ماه فرصت دارد، در حالی که ۵ ماه از آن گذشته و اینطور که به نظر می‌رسد، برنامه اصلی تیم مدیریتی فعلی سوار شدن بر موج تخریب طی ماه‌های آینده است. همه این مسائل شاهدی بر این نکته است که شهرداری تهران برای اداره شهر و بهبود وضعیت آن چیزی در چنته ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع یافته‌ام که برخی از فعالان رسانه‌ای مرتبط با موضوع گزارش تخریبی نجفی، از این که در همان روز نفت کش سانچی غرق شد، ناراحت بوده‌اند، گفت: این موج رسانه‌ای می‌دانستند که جان باختن ۳۲ هموطن مسلما به فضای غالب جامعه تبدیل خواهد شد و آن‌ها نخواهند توانست آن طور که طراحی کرده‌اند بر موج تخریبی که گزارش یکشنبه آغاز آن بود سوار شوند.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: با این وجود و با کمال بی شرمی شاهد بودیم برخی رسانه‌ها در فردای آن روز و در روز‌های بعد، تخریب قالیباف را سرخط اصلی خود قرار دادند و کشتی سانچی را در حاشیه قرار دادند.

پیرهادی بیان کرد: پیش از این در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشتم به مقایسه آماری و عددی عملکرد مسئولان شهری در دوره گذشته پرداختم. عجیب آنکه با جریانی رو به رو هستیم که نه تنها به تحلیل‌های غلط از واقعیت آمار‌ها می‌پردازند بلکه خود واقعیت را هم‌قلب می‌کنند.

وی با ذکری مثال عنوان کرد: میزان نقش مترو در حمل و نقل عمومی را که حدود بیست درصد است، تنها نه درصد اعلام کرده‌اند. آن عدد بیست درصد ساخته ذهن چند نفر نبود، بلکه مجموعه‌ای از متخصصان حوزه حمل و نقل با اندازه گیری‌ها و شاخص‌های دقیق آن را استخراج کرده‌اند. حال چگونه است که عده‌ای یکباره این عدد را به کمتر از نصف تقلیل می‌دهند؟

عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: کدام مدیر و مسئول را در ادوار مختلف دیده‌اید که با تخریب و هجمه سنگین به دیگران و پیشینیان خود توانسته باشد مردم را راضی نگه دارد؟ این دوستان هم مدتی با این موج پیش خواهند رفت، اما نگرانم آن زمان که موج فروکش کند، کار و خدمتی برای عرضه نداشته باشند.

منبع: تسنیم