تاریخ : 15:58 - 1396/11/14
کد خبر : 69538
سرویس خبری : گوناگون
 

خشم مردم مناطق کردنشین سوریه از مثله کردن زن عضو «ی پ گ»

خشم مردم مناطق کردنشین سوریه از مثله کردن زن عضو «ی پ گ»

انتشار تصاویر ویدئویی از پیکر خون آلود و مثله شده یک زن عضو «ی. پ. گ.» در سوریه در روز جمعه موجب خشم افکار عمومی در مناطق کردنشین سوریه شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، انتشار تصاویر ویدئویی از پیکر خون آلود و مثله شده یک زن عضو «ی. پ. گ.» در سوریه در روز جمعه موجب خشم افکار عمومی در مناطق کردنشین سوریه شده است. ظاهرا این زن قربانی خشونت شورشیان طرفدار نیرو‌های ترکیه شده است.

نیرو‌های (ی. پ. گ.) نام مستعار این زن ۲۳ ساله را بارین کوبانی اعلام کرده اند. به گفته یک مسئول (ی. پ. گ.) او در جنگ علیه گروه تروریستی وهابی داعش مشخصاً در منطقه کوبانی در شمال سوریه شرکت کرده بود.

ارتش ترکیه روز ۲۰ ژانویه به منطقه عفرین در سوریه حمله کرد تا «ی. پ. گ.» را از مرز‌های خود دور کند. آنکارا این گروه شبه نظامی را که هم پیمان آمریکا در نبرد با داعش بوده است، تروریست می‌داند.

شورشیان سوری مخالف دولت سوریه در این عملیات در کنار نیرو‌های ترکیه قرار گرفته اند. مسئولان (ی. پ. گ.) و نیز گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، آن‌ها را به مثله کردن پیکر بی جان این زن متهم کرده اند.

در این ویدئو پیکر زن جوانی روی زمین دیده می‌شود و حدود ۱۰ نفر از شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه دور جسد مثله شده اش جمع شده اند.

منبع: اقتصاد نیوز