تاریخ : 16:09 - 1397/01/20
کد خبر : 69765
سرویس خبری : سیاسی
 

غنی‌سازی ۲۰ درصدی را طی دو روز هم می‌توانیم انجام دهیم

کمالوندی در جمع خبرنگاران:

غنی‌سازی ۲۰ درصدی را طی دو روز هم می‌توانیم انجام دهیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأیید امکان غنی‌سازی ۲۰ درصدی طی ۴ روز گفت: ما می‌توانیم این غنی‌سازی را در دو روز هم انجام دهیم.

به گزارش کارگرآنلاین، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست خبری مشترک امروز رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه در تهران و در جمع خبرنگاران درباره اظهارات علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که از قابلیت غنی‌سازی 20 درصدی طی 4 روز سخن گفته بود،‌ بیان داشت: این امکان در 4 روز وجود دارد و ما حتی قادریم این کار را در دو روز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اینکه آقای صالحی اظهار داشته‌اند که غنی‌سازی 20 درصدی در 4 روز امکان‌پذیر است به این خاطر است که صد درصد موضوع در زمان اعلام‌شده انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به برخی اظهارات که امکان غنی‌سازی 20 درصدی را در مدت 4 روز اغراق برشمرده است، گفت: سخنانی که در این باره مطرح شده است گزافه‌گویی است؛ چراکه ما در فردو بیش از 1600 ماشین داشتیم که فعال هستند بدون اینکه گازی به آنها تزریق شود، همچون ماشینی که کافی است آن را به حرکت درآوریم.

وی عنوان داشت: وقتی ما بیش از 1600 ماشین در فردو داریم و اگر تصمیم بگیریم که تولید کنیم باید مخزن را وصل کرده و کار را شروع کنیم، پس در فردو هم که دو بال داشتیم و صرفاً در یک بال آن غنی‌سازی 20 درصدی انجام می‌دادیم، می‌توانیم در همان یک بال غنی‌سازی را انجام دهیم.