تاریخ : 11:13 - 1397/04/10
کد خبر : 70235
سرویس خبری : سیاسی
 

منافقین و شورایی که هیچ است

منافقین و شورایی که هیچ است

هفت مرداد روز افشا شدن جاسوسی منافقین در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که منافقین از پوست خود در آمدند و با ارتجاع در هم آمیخته شد. هفت مرداد سالروز فرار بنی صدر با مسعود رجوی از ایران در قالب زن به فرانسه است.

به گزارش کارگرآنلاین، مرداد روز افشا شدن جاسوسی منافقین در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که منافقین از پوست خود در آمدند و با ارتجاع در هم آمیخته شد. هفت مرداد سالروز فرار بنی صدر با مسعود رجوی از ایران در قالب زن به فرانسه است. همراه بنی صدر خلبان مخصوص شاه نیز از گشور گریخت تا نشان دهد پوچی شعار این گروه در مبارزه با طاغوت و رژیم منحوس پهلوی چیزی در حد لاف در غربت زدن بود و اسناد بعدی نشان داد مسعود رجوی خود عامل ساواک و نهاد اطلاعاتی پهلوی بود و در فروختن اعضای دیگر سازمان کوتاهی نکرد.

آنچه بعد از فرار بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، تاسیس شورای به اصطلاح ملی مقاومت برای آلترناتیو جمهوری اسلامی ایران و یا همان دولت در تبعید بود. این شورا بعد‌ها بنی صدر را هم کنار گذاشت و همسر رجوی را به عنوان رئیس جمهور منتخب خود معرفی کرد. فارغ از اینکه مردم در انتخاب این شورا چه نقشی داشتند و مریم رجوی در کدام پازل از جمهوریت ایران قرار می‌گیرد، شورای ملی مقاومت را می‌تواند در چند تحلیل بیان کرد:

الف) شورایی که در یک نماد ماند: شورای ملی مقاومت که توسط سازمان مدیریت می‌شود با انشقاق‌های فروان همراه شد تا جایی که چیزی از آن به جز یک اسم نماد و اعضای پیر آن نتوانستند تغییر کنند و با مرگ از این شورا خارج شدند. شورا ففقط یک اسم ماند و نتوانست کشور‌های دنیا را به عنوان دولت در تبعید همراه خود کند. مهمترین دلیلی که در حد یک اسم باقی ماند، نبود پایگاه مردمی برای فعالیت این شورا در داخل و طرد این شورا و اعضای آن از سوی مردم به ویژه پس از اعلام جنگ نظامی و همکاری با ارتش صدام در تجاوز به ایران است. سازمان فهمید این شورا فایده‌ای برای او ندارد و با تمام تبلیغاتش نیز نتوانست جز اروپا گردی و شرکت در پارلمان‌های دولت غربی چیزی برای خود بدست بیاورد. این شورا متشکل از گروه‌های برانداز قومیتی و گروه‌های کمونیستی و الحادی همچون چریک‌های فدایی است. این شورا در سال ۱۹۹۳ رسما مریم قجر عضدانلو را به عنوان رئیس جمهور دوران انتقال معرفی نمود. جالب‌تر از همه اینکه رفتار این شورا دقیقا با حرکت گروه‌های تکفیری در سوریه مشابه است و می‌توان به راحتی تحلیل داد، سازمان به عنوان یک گروه تروریستی همانند دیگر گروه‌های تروریستی جهان می‌اندیشد و برایش کشتار مردم و نگاه مردم در مورد جایگاه انسانیت و حق مردم اهمیت ندارد.

ب) همگرایی معارضان و جدایی آنان: شورا فرازو نشیب مختلفی داشته است که مهمترین ان می‌توان به پیر شدن و یک دست شدن این شورا در ذیل موضوع سازمان منافقین است. سازمان سعی می‌کرد با استفاده از واژه مقاومت و ملی گروه‌های دیگر تروریستی و معارض جمهوری اسلامی ایران را جمع و ان را رهبری کند. اما فرقه‌ای بودن سازمان موجب شد تا بسیاری از گروه‌های قومیتی از این موضوع حمایت نکند و جریانات سلطنت طلب نیز به حمایت از سازمان در شورا به اختلاف بخورند. در واقع مسعود ماند و حوضش! و شورا نتوانست ماحصلی برای ملی و مقاومت داشته باشد. نکته دیگری که در این موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد، علاوه بر بی خاصیتی شورا، فرقه گرایی و یک دست بودن شورا است. در واقع شورا چیزی جز سازمان منافقین نیست و این سازمان عادت کرده است از کلمات بزرگ برای شعار‌های بزرگتر استفاده کند و در واقعیت هیچ چیزی نباشد. همانطور که واژه فروغ جاویدان را برای عملیات فتح تهران برگزید و سرانجام در چهارزبر نابود شد.

به نظر می‌رسد باید برای جنایت‌هایی که شورای ملی مقاومت انجام داد و ذیل ان در فرانسه فعالیت میکنند، پرونده‌ای تشکیل داد و اسناد جنایت این شورا تابع سازمان در جهان افشا شود. وقتی به راحتی شورا دستور جنایت و ترور می‌دهد چگونه می‌توان فراموش کرد و از کنار آن گذشت.

منبع: شما نیوز