تاریخ : 20:08 - 1397/04/19
کد خبر : 70263
سرویس خبری : سیاسی
 

 پیشنهادی که کره‌شمالی درباره ایران به اسرائیل داد

پیشنهادی که کره‌شمالی درباره ایران به اسرائیل داد

روزنامه آمریکایی مدعی شد که این پیشنهاد مشخص می کند که چگونه کره شمالی تلاش کرد از تهدید انتشار سلاح برای فشار بر رقبای خود جهت پرداخت هزینه های برنامه موشکی و هسته ای اش استفاده کند.

به گزارش کارگرآنلاین، روزنامه واشنگتن پست آمریکا مدعی شد که کره شمالی در سال ۱۹۹۹ میلادی به اسرائیل پیشنهاد کرد در ازای دریافت یک میلیارد دلار به صورت نقدی، فروش تکنولوژی موشکی به ایران را متوقف می کند.

  واشنگتن پست همچنین مدعی شده است که این پیشنهاد در یک کافی شاپ در استکهلم و در جلسه میان «سون مو» سفیر آن زمان کره شمالی و «جدعون بن عامی» سفیر رژیم صهیونیستی مطر ح شد ولی طرف اسرائیلی پرداخت این مبلغ را نپذیرفت اما پس از چند روز پیشنهاد خاص خود را به کره شمالی ارائه کرد و از این کشور خواست در ازای توقف فروش تکنولوژی موشکی به ایران، به این کشور کمک های غذایی ارائه دهد اما مذاکرات در این خصوص نیز بدون نتیجه پایان یافت.

روزنامه آمریکایی در گزارش خود با ادعای این که اطلاعات مربوط به این دیدار در خاطرات «تای یونگ هو» دیپلماتیک سابق کره شمالی منتشر شده است، مدعی شد که این پیشنهاد مشخص می کند که چگونه کره شمالی تلاش کرد از تهدید انتشار سلاح برای فشار بر رقبای خود جهت پرداخت هزینه های برنامه موشکی و هسته ای اش استفاده کند.
 
منبع : فرارو