تاریخ : 12:46 - 1397/04/29
کد خبر : 70338
سرویس خبری : سیاسی
 

بزرگترین زرادخانه موشکی جهان در کدام کشور است؟

بزرگترین زرادخانه موشکی جهان در کدام کشور است؟

وب‌سایت مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی با انتشار تصاویری، کشور دارنده بزرگترین زرادخانه موشکی جهان را معرفی کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، وب‌سایت مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی «‌CSIS» با انتتشار تصاویر اینفوگرافی موشکهای روسیه نوشت مسکو بزرگترین زرادخانه موشکی جهان را در اختیار دارد.

این وب‌سایت تحلیلی با اشاره به اینکه روسیه کنونی وارث زرادخانه عظیم موشکی اتحاد جماهیر شوروی سابق است نوشت:‌ مسکو همچنان بزرگترین قدرت در توسعه انواع موشکها در جهان است و نیروهای راهبردی راکتی روسیه اصلی‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده استراتژی نظامی مسکو هستند.

نویسنده این گزارش در ادامه با انتشار تصویر اینفوگرافی انواع موشکهای بالستیک و کروز روسیه و همچنین بیان مشخصات فنی آنها افزود: برنامه نوسازی گسترده روسیه همچنان ادامه دارد و تاکنون انواع مختلف موشکهای بالستیک و کروز با قابلیتهای خیره‌کننده در این کشور ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه در زمینه تولید موشکهای کروز نقطه‌زن و هدایت‌شونده هم پیشرفتهای چشمگیری داشته است نوشت:‌ مسکو در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی جهان را در اختیار دارد.


تصویر بالا ۱۰ نوع مختلف موشکهای روسیه را نشان می‌دهد که کمترین برد آنها ۱۲۰ کیلومتر و در حال حاضر بیشترین برد آنها ۱۶ هزار کیلومتر است.


آنگونه که تصویر بالا نشان می‌‌دهد تمام ساحل شرقی آمریکا در تیررس موشکهای کروز روسیه قرار دارد.  ساحل شرقی ( East Coast) به شرقی‌ترین  سواحل آمریکا گفته می‌شود که بر کرانه  اقیانوس اطلس قرار دارد.

ایالت‌های نیوهمپشایر، ماساچوست، مِین، رود آیلند، کنتیکت، نیویورک، نیوجرسی، دلاویر، مریلند، ویرجینیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، جورجیا و فلوریدا در ساحل شرقی آمریکا قرار دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اخیرا اعلام کرد ارتش این کشور موشک‌های جدیدی ساخته است که به راحتی از سامانه‌های راداری و دفاع هوایی چندلایه آمریکا عبور می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران